a ViacomCBS Networks közép-kelet-európai regionális alelnök-vezérigazgatója
A televíziózás krízisállónak bizonyult

HarsanyiG 4 2018A világjárvány egyik hatásaként idén rendkívüli módon megnövekedett az igény a televíziós tartalmak minden formája iránt. Ennek az igénynek megfelelve, a műsorterjesztőkkel együttműködésben, az alapcsomagok előfizetői számára is elérhetővé tettük a műsorainkat, több családi tartalommal töltöttük meg a programokat, és feszesebbé tettük az adásmenetet. Noha a fertőzési kockázatok minimalizálása érdekében tavasszal több országban is felfüggesztettük a saját gyártású produkciók forgatását és őszre halasztottuk a bemutatójukat, a gazdag nemzetközi tartalomkönyvtárunknak köszönhetően a nézők ebben az időszakban is bőven válogathattak a kedvenceikből és új műsorösszeállításokból is. A járványhelyzetre reagálva igyekeztünk a nézőinkkel folyamatosan kapcsolatban maradni, és többlet tartalmakkal ellátni őket a közösségi média felületeinken is, társadalmi célú kampányok és online sorozatok segítségével.

A Paramount Channel idén áprilisban érte el a legtöbb nézőjét, a Comedy csatornáink erős nyarat és őszi szezont tudnak maguk mögött, a gyerekcsatornáinknak pedig elképesztő mértékben, több mint 30 százalékkal nőtt a részesedésük. Ma már az első három legnagyobb gyerekcsatorna mind a Nickelodeon portfólióból kerül ki.

A hagyományos tévécsatornák nézettsége mellett egyre inkább kiemelt figyelemmel követjük a tartalmaink nem-lineáris, on-demand formában elérhető felhasználásának az alakulását is. Kiemelt szerepet kap immár a stratégiánkban az, hogy a népszerű tartalmaink minden platformon, többféle eszközön és akár önállóan is elérhetőek legyenek. Az elmúlt időszakban az egész régióban és Magyarországon is jelentősen megnőtt az érdeklődés a VOD tartalmak iránt. A Telekom Moziklub keretében elérhető, a tévés portfoliónkhoz hasonló válogatást kínáló Paramount+ streaming szolgáltatásunk látogatottsága idén több mint a duplájára nőtt. Az év során a Tarr Kft-nél új önálló videótár indult, Kópétár néven, amely a Nick csatornáink népszerű sorozatait teszi elérhetővé bárhol és bármikor az előfizetők számára. A Paramount+ szolgáltatás pedig hamarosan már az Antenna Hungária ügyfelei számára is elérhető lesz.

Noha tavasszal a reklámpiac jelentősen visszaesett, a nyár végére azonban újra megélénkült a hirdetői kedv. A visszaesést mindannyian megérezzük, mégis elmondható, hogy a televíziózás krízisállónak bizonyult. Bízunk benne, hogy a tévézés iránti igény növekedése nem csak a műsorszolgáltatók, hanem a műsorterjesztők tevékenységét is segített stabilizálni ebben az időszakban.

A ViacomCBS csatornacsaládja 2020-ban is megőrizte vezető szerepét a nemzetközi tematikus portfóliók között. Magas szinten stabilizálódott a nézettségünk, mégis tovább szeretnénk lépni a portfóliónk átrendezésével. A gyerekcsatornák terén szerzett kedvező tapasztalataink alapján úgy látjuk, hogy van még igény egy további Nickelodoen csatornára. Ezért januártól bevezetjük a tinédzsereknek szóló élőszereplős sorozatokat bemutató TeenNick márkát. Ez a csatorna váltja fel a portfóliónkban a viszonylag gyengében teljesítő RTL Spike-ot. A Spike kivezetése során felszabaduló kedvelt sorozatok pedig átköltöznek a Paramount csatornánkra, amelyet már decemberben átpozícionálunk Paramount Networkké. A Paramount Network az egyik legsikeresebb nemzetközi márkánk, amely a filmsikerek mellett pörgős és izgalmas tévésorozatoknak is helyet ad, és így még nagyobb közönség számára kínál elsőrangú szórakozást.

A megerősített portfóliónkkal és a Paramount+ videotár további bővülésével bizakodva tekintünk a 2021-es évre. A jövő év egyik kiemelten fontos eseménye lesz, hogy az MTV hazánkban rendezi meg az EMA díjátadó show-t, ami az egész világ figyelmét Magyarországra irányítja majd.