ügyvezető, értékesítési és marketingigazgató, Comtech Kft.
Jól megfeleltünk a kihívásoknak

ügyvezető igazgató, Nielsen Közönségmérés
Az alkalmazkodás és változás jellemezte az évet

Elsődleges cél, hogy működésben tartsuk az országot

Zarand webBeszélgetés Zaránd Miklóssal

Nemrégiben tette közzé a PwC a „Globális szórakoztató- és médiaipari kitekintés 2018-2022” című jelentését, amely a piac fő trendjeit, a szereplőkre váró kihívásokat vázolja fel. A részletekről Zaránd Miklós, a PwC Magyarország Üzleti tanácsadás üzletágának igazgatója nyilatkozott lapunknak.

Néhány trend futurisztikusnak tűnhet. De a fogyasztói érdeklődés és kereslet igazán erős az új interakciós paradigmák – a mesterséges intelligencia (MI) és kiterjesztett valóság (AR) – valamint az online érzékelők iránt. Ez azt jelenti, hogy rövidesen új fogyasztói termékkategóriák jelenhetnek meg, és teljes iparágak alakulhatnak át ezen igények kiszolgálására.

Online kérdőív segítségével igyekezett felmérni a 16 évesnél fiatalabbak tévénézési szokásait a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság. Az eredmények ugyan nem reprezentatívak, mégis hasznos információkkal szolgálnak a szülők és a családok médiatudatosságáról. Az NMHH idén megismétli a felmérést.