Alap csomag 1000x100 2021 MKM

SZSZL2021 banner 1000x100 

A lineáris (élő) és az igény szerinti televíziózás aránya kiegyenlítődik 2020-ra, amikor a televíziós és média-iparág értéke globálisan eléri a 750 milliárd dollárt.

Még mindig hatalmas a digitális szakadék a fiatalok, a középkorúak és az idősek között, valamint látványosak a különbségek a fővárosban és a községben élők között – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság nemrégiben közzétett felméréséből* a lakossági internethasználatról. Ugyanakkor az is elmondható, hogy egyre többen neteznek nem helyhez kötött eszközökön a négy fal között, a vezetékes szolgáltatás mellett pedig egyre népszerűbb a WIFI.

A Nielsen Közönségmérés szokásos évi Alapozó Felméréseinek sorában első alkalommal fordult elő, hogy nem szerepel az adatok között az analóg földi vételi mód. Mint az köztudott, tavaly ősszel sikeresen lezárult a földfelszíni digitális átállás. Hatása immár számokban is értékelhető.

Tévépiaci körkép, 2013

Az elmúlt évben az „Átlag Néző” naponta 4 óra 46 percet töltött a tévékészülékek előtt, pontosan annyit, mint egy évvel korábban. Valószínűleg valamelyik országos kereskedelmi adóra kapcsolt, de már ritkábban, mint egy évvel korábban. 2013 nyertesei inkább az általános szórakoztató, film- és közszolgálati csatornák. Eközben a terjesztői platformok közül még mindig az analóg kábel a legnépszerűbb.

Minden korábbinál több, összesen negyvennyolc médiapiaci szakember fejti ki véleményét az idei esztendőről, és a jövő kilátásairól a Média-Kábel-Műhold 2013. december – 2014.januáriszámában.

A kereskedelmi tévécsatornák számára a reklám fontos (bár csökkenő) bevételi forrás. Ám a hirdetések közvetve a gazdaság fejlődésére is pozitívan hatnak. A Magyar Reklámszövetség nemrégiben megjelent felmérése szerint minden hirdetésre elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, 3 százalékkal a GDP-t. A reklámipar itthon mintegy 13 ezer főt foglalkoztat, és közvetve további több tízezer embernek ad munkát.