SZSZL2021 banner 1000x100 

Üzleti modell híján kiegészítő termékek

Egyelőre sem a szolgáltatók, sem a nézők nem veszik komolyan a lineáris tévézésen túli lehetőségeket. Az okok sokfélék, és korántsem csak a keresleti oldalban keresendők. A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének megbízásából az Ariosz piackutató cég által végzett, 2012 végén lezárt vizsgálat nem csupán helyzetfelmérést adott, hanem válaszokat is keresett arra, miért mellőzzük a nem lineáris szolgáltatásokat, és milyen változások várhatóak ezen a területen a közeljövőben.

Évkezdet a médiapiacon

A korábbi évkezdetekkel szemben az idén mintha jóval több változás történt volna a szolgáltatók csatornakiosztásában. Ami még érdekesebb, hogy a nehézségek ellenére a nézők mégis bővülő televíziós kínáltból válogathatnak.

Jóllehet, a táv-kommunikáció alapeszköze a mai napig a telefon, ám használatának módja igencsak megváltozott – sőt megtöbbszöröződött – Graham Bell óta. Sokan már temetnék a hagyományos távbeszélőt, ám a számok arról tanúskodnak, hogy az emberi hang elektronikus átvitele még mindig jó biznisz.

Pozitívumok és hiányosságok is szerepelnek Magyarországnál a tagállamok 2011-es előrehaladását vizsgáló legfrissebb EU-jelentésben.

A médiapiac és a válság

Ha beteljesedik a bibliai jóslat, akkor még (vagy már csak?) két-három évig kell összébb húzott nadrágszíjjal élni a médiapiac szereplőinek. Ám újabb jelek arra is intenek, hogy ne legyünk túl optimisták: a teljes gazdaságon belül a médiaipar súlya egyre csökken.

A tehetségkutatók műsorokra és a sportra gerjedtünk

Vége az amerikai sorozat-dömpingnek, helyette inkább török szappanoperákat nézünk. A sport vonzza a legtöbb nézőt világszerte, na és persze a szórakoztató műsorok. Közép-Kelet-Európában szívesen üldögélünk 4-5 órát is a tévé előtt, míg Európa nyugati táján feleennyi időt szánnak erre.