Évkezdet a médiapiacon

A korábbi évkezdetekkel szemben az idén mintha jóval több változás történt volna a szolgáltatók csatornakiosztásában. Ami még érdekesebb, hogy a nehézségek ellenére a nézők mégis bővülő televíziós kínáltból válogathatnak.

Jóllehet, a táv-kommunikáció alapeszköze a mai napig a telefon, ám használatának módja igencsak megváltozott – sőt megtöbbszöröződött – Graham Bell óta. Sokan már temetnék a hagyományos távbeszélőt, ám a számok arról tanúskodnak, hogy az emberi hang elektronikus átvitele még mindig jó biznisz.

Pozitívumok és hiányosságok is szerepelnek Magyarországnál a tagállamok 2011-es előrehaladását vizsgáló legfrissebb EU-jelentésben.

A médiapiac és a válság

Ha beteljesedik a bibliai jóslat, akkor még (vagy már csak?) két-három évig kell összébb húzott nadrágszíjjal élni a médiapiac szereplőinek. Ám újabb jelek arra is intenek, hogy ne legyünk túl optimisták: a teljes gazdaságon belül a médiaipar súlya egyre csökken.

A tehetségkutatók műsorokra és a sportra gerjedtünk

Vége az amerikai sorozat-dömpingnek, helyette inkább török szappanoperákat nézünk. A sport vonzza a legtöbb nézőt világszerte, na és persze a szórakoztató műsorok. Közép-Kelet-Európában szívesen üldögélünk 4-5 órát is a tévé előtt, míg Európa nyugati táján feleennyi időt szánnak erre.

Kevés szülő él a műszaki korlátozás lehetőségével, hogy gyerekei tévé- és internet-fogyasztását kordában tarthassa. Ehelyett inkább szabályokat állítanak fel, a rendszeres ellenőrzésre azonban a legtöbb családban nem kerül sor.