Húszéves múltra tekinthet vissza a Nielsen Közönségmérés, ennek apropóján az AGB Nielsen időutazásra invitálja adataival a szakmát. A cég nemrégiben tette közzé az 1996-2011 közötti időszak legfontosabb, tévénézéssel kapcsolatos számait.

Mitől széles a sáv? (5. rész)

Annak ellenére, hogy nagy utat jártunk be cikksorozatunk négy részében, összegzésül, a szélessáv jelentőségének és távlatainak a bemutatásához még meg kell állnunk néhány alapkérdésnél.

Vajon mekkora a távközlés súlya az IKT-szektoron belül és a magyar gazdaságban? Mennyivel járul hozzá a GDP-hez? Mennyit költenek a cégek beruházásokra? Hány alkalmazottat és alvállalkozót foglalkoztatnak? Mennyit adóznak különböző jogcímeken? Egyebek mellett ezek a kérdésekre adott választ a Corvinus Egyetem E-Business Kutatóközpontjának idei tanulmánya, amely az Informatikai Távközlési és ElektronikaiVállalkozók Szövetségének (IVSZ) megbízásából készült.

Jó néhány évvel ezelőtt hasonló címmel (Az ORTT szeme) mutattuk be lapunkban a médiahatóságnál működő monitoring-rendszert, az ezért felelős főosztály feladatai most, az új médiatörvény megszületésével némiképp megváltoztak. Emellett az elmúlt években létrejött társhatósági együttműködéseknek köszönhetően hatékonyabbá is vált a médiaszereplők felügyelete.

Ígéretes jel a tematikus és egyéb - nem közvetlen sugárzású - tévécsatornák számára, hogy az egyébként évek óta zsugorodó reklámpiacon ők egyre növekvő bevételt könyvelhetnek el. Még ha összegszerűen ez egyelőre nem is túl jelentős (2010-ben 14 milliárd forint), az arányok változását tekintve a tendencia egyértelmű: a hirdetők körében egyre népszerűbbek a kábelcsatornák.

TóthÉM 1Naponta több ezer érdeklődő - olykor dühös - ember keresi fel személyesen vagy telefonon az ügyfélszolgálatokat. Ügyeik, problémáik - olykor kifakadásaik - kezelése komoly megpróbáltatás elé állítja az ilyen munkahelyen dolgozókat. A stresszhatás itt jóval fokozottabban jelentkezik, mint általában másutt. Hogyan kezelik ezt az ügyfélszolgálati munkatársak? - ezt igyekezett felmérni a Humán Erőforrás Alapítvány és szakmai partnere, az MCS Management & Controlling-Service Vezetési Tanácsadó Kft. kutatása. Az eredményről Tóth Éva Mária, az alapítvány kuratóriumának elnöke számol be olvasóinknak.