SZSZL2021 banner 1000x100 

Kevés szülő él a műszaki korlátozás lehetőségével, hogy gyerekei tévé- és internet-fogyasztását kordában tarthassa. Ehelyett inkább szabályokat állítanak fel, a rendszeres ellenőrzésre azonban a legtöbb családban nem kerül sor.

Húszéves múltra tekinthet vissza a Nielsen Közönségmérés, ennek apropóján az AGB Nielsen időutazásra invitálja adataival a szakmát. A cég nemrégiben tette közzé az 1996-2011 közötti időszak legfontosabb, tévénézéssel kapcsolatos számait.

Mitől széles a sáv? (5. rész)

Annak ellenére, hogy nagy utat jártunk be cikksorozatunk négy részében, összegzésül, a szélessáv jelentőségének és távlatainak a bemutatásához még meg kell állnunk néhány alapkérdésnél.

Vajon mekkora a távközlés súlya az IKT-szektoron belül és a magyar gazdaságban? Mennyivel járul hozzá a GDP-hez? Mennyit költenek a cégek beruházásokra? Hány alkalmazottat és alvállalkozót foglalkoztatnak? Mennyit adóznak különböző jogcímeken? Egyebek mellett ezek a kérdésekre adott választ a Corvinus Egyetem E-Business Kutatóközpontjának idei tanulmánya, amely az Informatikai Távközlési és ElektronikaiVállalkozók Szövetségének (IVSZ) megbízásából készült.

Jó néhány évvel ezelőtt hasonló címmel (Az ORTT szeme) mutattuk be lapunkban a médiahatóságnál működő monitoring-rendszert, az ezért felelős főosztály feladatai most, az új médiatörvény megszületésével némiképp megváltoztak. Emellett az elmúlt években létrejött társhatósági együttműködéseknek köszönhetően hatékonyabbá is vált a médiaszereplők felügyelete.

Ígéretes jel a tematikus és egyéb - nem közvetlen sugárzású - tévécsatornák számára, hogy az egyébként évek óta zsugorodó reklámpiacon ők egyre növekvő bevételt könyvelhetnek el. Még ha összegszerűen ez egyelőre nem is túl jelentős (2010-ben 14 milliárd forint), az arányok változását tekintve a tendencia egyértelmű: a hirdetők körében egyre népszerűbbek a kábelcsatornák.