Az idei év mindenképpen a meglévő tartalmak kezeléséről — angolul: social curation — fog szólni a közösségi alkalmazásoknál.

Közösségi tartalomkezelő mivolta révén, 2012 a Web 2.0-ás alkalmazások színpadára tavaly meteorként berobbant Pinterest közösségi fotómegosztó éve is egyben, amelyet a közösségi honlapokat elemző cégek már jelenségként határoznak meg. Kérdés, persze, vajon mitől lett annyira érdekes egy fotómegosztással foglalkozó virtuális közösségi hirdetőtábla, hogy 2011 tavaszától 4 000 százalékos növekedést érjen el idén januárig. Hiszen a fotómegosztás ötletére alapult a Flickr, de ezt a „sportot űzi” még a Facebook, a Twitter, illetve több más közösségi portál is. A válasz egyértelműen az, hogy a felhasználók által kiválasztott fotókkal még egyetlen portál sem akarta mindazt elmondani, amit az emberek, jól-rosszul, általában mégiscsak írásban szoktak megfogalmazni. És bizony ez ma fölöttébb újszerűnek tűnik, főleg, ha belegondolunk: az e-kereskedelmet célul kitűző vállalatok, médiacégek, ügynökségek, illetve egyének paradicsoma lehet az a portál, amelyen mindent a fotók nyelvén kommunikálnak. Ez pedig korlátlan reklámozási felületet jelent a világmárkák számára, amelyek képviselői tudják: kis befektetéssel könnyedén folytathatnak hatékony reklámkampányokat a Pinterest rohamosan bővülő közösségi felületén.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2012. májusi számában olvasható.)