Tévézési szokásainkról – többek közt az AGB Nielsen jóvoltából – meglehetősen sokat tudunk már. A számítógép lépernyője előtt ugyan még nem töltünk el naponta közel öt órát, de azért ez az időtartam is növekszik, és lassan az internet (mint a kábeloperátorok No.2 szolgáltatása) is mindennapi életünk részévé válik.

A 8-14 évesek médiafogyasztási szokásairól szóló Ipsos kutatás szerint a gyermekek érdeklődésének középpontjában a zenehallgatás, az internetezés és a filmnézés áll. A közösségi oldalak használata egyre jelentősebb szerepet kap mindennapi életükben. A megkérdezettek 61%-a naponta legalább egy órát internetezik, 82%-uk tagja valamely közösségi oldalnak. A kutatás felhívja a figyelmet arra is, hogy a fiatalok kíváncsisága koruk előrehaladtával egyre növekszik, ezzel párhuzamosan pedig csökken a szülői ellenőrzés az internetes tevékenységük felett: a 8-14 év közöttiek 32%-át egyáltalán nem felügyelik, teljesen szabadon használhatják a világhálót.

Hobbiportálok és letöltések

A világ internetezőinek hattizede látogat olyan oldalakat, ahol a hobbijáról, személyes érdeklődését kielégítő témákról talál információkat. A világhálón böngésző magyarok még ennél is nagyobb része, kétharmada keres fel kedvteléseivel kapcsolatos portálokat – csak a török és a kínai netezők előznek meg bennünket ebben a vonatkozásban. Népszerűek a letöltések is, 43 százalék szedett le a netről zeneszámokat, 34 százalék filmeket, 22 százalék nézett online módon televíziót az elmúlt negyedévben. A magyarok zene- és filmletöltési gyakorisága az átlagosnak pontosan megfelelő, míg az weben keresztüli tévézés valamivel kisebb hányadukra (18 százalékra) jellemző.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2012. májusi számában olvasható.)