SZSZL2021 banner 1000x100 

A közösségi alkalmazásokat elemezve, 2012 nyarán már a szakértők arról értekeztek, hogy ebbe a zárt világba a Pinterest érkezett utolsónak, és ezután már csak a mobil alkalmazások színterére érkezhet új szereplő.

A valóság rögtön felülírta az elemzéseket, ugyanis az említett év októberében berobbant a Web 2. 0 világába Los Angelesből a Pheed közösségi portál, amit sokan a Facebook és a Twitter egyfajta hibrid keverékeként határoztak meg. Grafikai és technológiai téren a Pheed valóban a két neves portálra hasonlít, ám mégis tőlük eltérő. A Pheed ugyanis a neves közvélemény-alakító sztároktól közelít a hétköznapi felhasználó felé, és nem pedig fordítva, ahogy a Facebook és a Twitter teszi. És szerepel még egyebek mellett az új generációs, 14 és 24 éves ifjú korosztályt megcélzó közösségi platform repertoárjában egy vadonatúj elem: a felhasználók nemcsak tartalom-, hanem bevétel-szolgáltatók is egyben a Pheeden.

Eredeti tartalmak tárháza

A 2012. október 12-én elindított Pheed egy kezdő vállalkozás és O.D. Kobo veterán internetes vállalkozó együttműködéséből született közösségi és mikroblog portál, amelyet hamarosan mobil eszközökre is átültettek. Az ingyenes alapszolgáltatás lehetővé teszi a felhasználók számára a szöveges tartalmak, fotók, zenei, videó- és hanganyagok, ingyenes közvetítések valós időben történő megosztását.

Az új közösségi portál viharos sikerét jelzi, hogy azonnal a megalakulása után 350 000 látogató kezdte el ostromolni az önkifejezést, minőséget és az eredeti tartalmak iránti igényt zászlajára tűző Pheed honlapját. A Pheed sikerének az a kulcsa, hogy a weben ma létező összes digitális tartalmat képes volt eredeti és művészi formában, valamint könnyen áttekinthető tálalásban átcsoportosítani és egyetlen felületen megjeleníteni. A Pheed rövid idő alatt 200 híres művészt is a honlapjára csődített, akik közül elég, ha csak a tinédzserek körében hallatlan népszerűségnek örvendő Justin Bieber, Miley Cyrus, David Guetta, Diddy, vagy Paris Hilton, Rihanna és Lady Gaga neveket említjük. A kezdés után rögtön egymilliós tábort állított maga mögé az új portál, a Forbes magazin pedig a Pheedet egy átgondolt, üzleti tervvel rendelkező Twitterként kezdte emlegetni.

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2014. júniusi számában olvasható.)