A decentralizált Instagram

Az utóbbi időben nem sok olyan új közösségi médium született, amelynek akár fikarcnyi esélye is lenne a Facebook, Instagram vagy You Tube által képviselt gigászi méretű portálokkal való versengésre. Szép eredményeket ér el viszont a közelmúltban alakult Escapex, amely a véleményvezérek – más szóval befolyásolók, influencerek – új, decentralizált közösségi médiuma, ami akár mini Instagram-alkalmazások gyűjteményeként is felfogható.

A bevezetőben említett gyűjtőhely azt jelenti, hogy a befolyásolók a nagy portálok algoritmusaitól és gazdasági érdekeitől független kapcsolatba kerülhetnek követőikkel, akik havi díjat is hajlandók fizetni azért, hogy exkluzív tartalmakat kapjanak. Az Escapex nem uralja az emberek kölcsönhatását a hírességekkel, hanem lehetőséget teremt a közvetlen kapcsolattartásukra – a hírességek által kezelt – személyre szabott alkalmazás révén.

Jelenleg az Escapex 350-nél több olyan híresség és közösségimédia-vezér személyre szabott alkalmazásainak ad otthont, akik a világ 18 országából a közösségi média felületein 3,5 milliárd követővel rendelkeznek, és akik közül sokan azért „menekültek” az Escapexre, mert keresik az online népszerűség készpénzre történő váltásának az útjait, de nem szeretnének a cégek reklámtáblái lenni.

Az Escapex stratégiája bevált, ugyanis jelenleg a platform 20 millió olyan felhasználóval rendelkezik, akik naponta átlagban négyszer keresik fel az új közösségi médiát, hogy ott összesen 20 percet eltöltsenek – természetesen ez csak átlagszám, mert vannak, akik állandóan az általuk követett sztárok posztjait lesik árgus szemekkel.

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2019. július-augusztusi számában olvasható.)