a kiterjesztett valóság úttörője

A Snapchat rövid és tiszavirág-életű kép- és videó-üzenetekre épülő multimédiás alkalmazás egyedi helyet vívott ki magának a közösségi portálok Facebook által uralt világában.

Egyrészt ma a Snapchat az egyedüli közösségi alkalmazás, amelyik túlélte azt, hogy a 2013-ban még 23 éves vezére visszautasította a Facebook 3 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát, valamint azt, hogy az Instagram még a fiatalokat vonzó alkalmazás lélegzetvételét is igyekezett lemásolni. Másrészt viszont a Snapchat gyakorlatilag lepipálta a kutatásra szinte számolatlanul pénzt költő óriási technológiai cégeket, és a kiterjesztett valóságot (Augmented Reality – AR) mára sikeresen beépítette a fiatalok közötti kapcsolattartás hétköznapjaiba. Harmadrészt pedig az okostelefon kamerájának intuitív felhasználása köré épülő alkalmazásnak sikerült 315 milliós tagságot verbuválnia a 14-34 éves korú fiatalok köréből, akiknek több mint a 75 százaléka az USA-ban aktívan használja is a Snapchatot. Ezt a rekordot sem a 3,1 milliárdos tagságú Facebooknak, sem pedig a milliárdos határon túl lévő Instagramnak nem sikerült elérni. A kérdés már csak az, miként érte el mindezt a Snapchat a közösségi alkalmazások éles versenyében...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2020. októberi számában olvasható.)