Amikor 2011 őszén a kaliforniai Stanford Egyetem két huszonéves diákja, Evan Spiegel és Bobby Murphy létrehozta a Snapchat gyorsüzenet-küldő alkalmazást, sokan legyintettek, mivel a szexcsetelés és a magamutogatás új eszközének tekintették a fiatalok körében futótűzként terjedő alkalmazást.

EgeszsegAmikor e-egészségügyről esik szó, általában orvosok, szakrendelők kórházak adatállományinak elektronikus összekötésére, vagy az emberek életfunkcióit mérő és veszély esetén online riasztást küldő eszközökre gondolunk. Pedig léteznek ezeknél sokkal hétköznapibb, interneten alapuló megoldások: például közösségi oldalak is.

A 2016-os év nyitánya a közösségi média forgószínpadán véget nem érő trendelemzésekkel kezdődött, amelyeket gyakran egymásnak ellentmondó előrejelzések jellemeztek.

a Medium felületén

Az amerikai San Franciscóban működő Medium íráspublikáló oldal a maga nevében egyedi próbálkozásnak tekinthető a közösségi portálok világában. Eddig ugyanis csak rövid hozzászólásokat, cikkeket, értékeléseket írtak a webkettes online platformokon, a Medium viszont közel hároméves léte során mindig a minőségi blogok és írások gyűjtőhelyévé akart válni.

Védőháló nélkül a fiatalok és az idősek

RabArpad2Felfoghatatlan és feldolgozhatatlan az emberi agy számára az a rengeteg inger, amely a modern eszközök által ér bennünket szinte minden percben. A technológia uralta digitális világban minden generáció bolyong, keresi az utat. Ráadásul ez a világ előre megkonstruált, néhány óriás cég által vezérelt. A fiatalok kialakulatlan személyiségük, az idősebbek a hiányos internetes ismereteik miatt kerülhetnek veszélybe. Rab Árpád, az Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont munkatársa a digitális kultúra jellemzőit összegezte lapunknak.

netflix-italiaHosszas hírverés és elemzés-rengeteg után október 22-én a SVOD világbajnokaként elismert Netflix fejedelmi pompával mutatkozott be Olaszországban. A milánói Jégpalotában a gigantikus kínálati show-t megaparti követte, és megfogalmazódott az első piaci jóslat, miszerint 2015 végéig 150 ezer előfizetővel szeretne gazdagodni Olaszországban a világszerte közel 70 millió otthonba eljutó Netflix.