Az Y-generáció kultikus közösségi alkalmazásaként ismert Snapchat idén márciusban ünnepelte egyéves tőzsdei szereplését. A tiszavirág-életű fotókat és videókat megosztó, kis kísértet által fémjelzett közösségi média életét jelenleg is a tőzsdei hullámvasúton való szlalomozás, szinte stagnáló bővülés, illetve a bohózatba illő viharok jellemzik.
A tekintélyes Wired című amerikai lap márciusi címlapján egy fotómontázs Mark Zuckerberget, a Facebook társalapító tulajdonosát szétpofozott arccal ábrázolja. A kiadós, mintegy 68 ezer karakterben megfogalmazott elemzés pedig a portál 51 egykori és mai alkalmazottjának a megszólaltatásával egyenesen ízekre szedi a világ legnagyobb közösségi portáljának vezérét.
A közösségi média 2018-ban is több lényeges átalakuláson és megújuláson megy keresztül, ezért se szeri se száma az év eleji trendelemzéseknek. A nagy internetguruk és a vezető lapok azonban megegyeznek az internettel 20 éve szakmaszerűen foglalkozó francia Frédéric Cavazza álláspontjával, miszerint idén az egyre vizuálisabb tartalmak felé történő eltolódás a vezető trend a közösségi médiában.
Ki ne emlékezne legalább egy olyan családi fotóra, amely megörökítette az ünnepi tortát, a karácsonyi közös ebédet, vagy a szilveszteri mulatság ételektől-italoktól roskadozó asztalát? Az internet robbanásszerű elterjedése ezen a ponton találkozott az ételekkel, és gombamód kezdtek szaporodni az ételreceptek megosztására szakosodott oldalak.
Facebook, Google, Amazon:
A címben említett három internetes gigász már évek óta kérlelhetetlen konkurenciaharcot folytat egymással azért, hogy a legjobb minőségű adatokkal lássa el a hirdetőket és az egész világ hirdetésszervező ügynökségeit.
a fájltárolás és -kezelés svájci bicskája
Idén ünnepli létrehozásának 10. évfordulóját az amerikai felhő alapú fájltároló és -kezelő szolgáltatás nagyágyújaként ismert Dropbox.