Cseh2Egy évtized alatt 1,2 milliárdan csatlakoztak a világon a mindennapok részévé vált közösségi oldalhoz, amely együtt változik a felhasználói szokásokkal. Bár a fiatalok körében már nem a legtrendibb a Facebook, még mindig ez a legtöbbet emlegetett online üzenőfal. Mit tesz az oldal mögött álló kis csapat azért, hogy az igényeiknek megfelelően szolgálja ki a profillal rendelkezőket? Hogyan védhetőek meg a káros tartalmaktól, ismeretlenektől, zaklatásoktól a fiatalok a virtuális térben? Erről kérdeztük Cseh Gabriellát, a Facebook kelet-közép-európai szabályozási vezetőjét.

Egységes felület több szolgáltatáshoz

Három évvel ezelőtt igencsak megzavarta a közösségi alkalmazások világát a web gigásza azzal, hogy létrehozta a Google+-t. Az új közösségi portál a szakemberek szerint azért született, hogy versenyezzen a Facebookkal, és végre a Google sikeresen belépjen a Web 2.0 színpadára.

Televízió és internet – mindinkább egybemosódó platformok és tevékenységek. Miként a tévézésnél, úgy a világháló használatában is nagy felelősség hárul a szülőkre. Ebben immár számíthatnak az állam és adott esetben a szolgáltatók segítségére is.

Az új év első hónapjában erőteljes érdeklődés fordult a közösségi média világát fürkésző trendelemzések felé. Maguk a nagy internetes cégek sem maradtak ki a mértékadó ügynökségek és elemző központok, illetve bloggerek általfémjelzett előrejelző tevékenységből.

az online személyzettoborzás világbajnoka

A világ legnagyobb üzleti közösségi portáljaként ismert LinkedIn az elmúlt két évben megduplázta a szakemberekből álló létszámát, és jelenleg 225 és 250 milliós tagságot tudhat soraiban.

Szabadidejük nagy részét passzív szórakozással töltik, mégis nemzetközileg a milleniumi generáció 70 százaléka, idehaza pedig 62%-a boldognak vallja magát. Kellemes élményeiket, sikereiket és kudarcaikat is online felületeken osztják meg egymással a fiatalok, s közben úgy gondolják, több esélyük van a jólétre, mint szüleiknek volt.