Számos kábelszolgáltató panaszkodik arra, hogy az előfizetők egy része már nem tart igényt a kábelcsomagokra, csak a szélessávú internetre. Az ok egyszerű: a felhasználók sok olyan filmet, sorozatot és olykor tévés produkciót is megtalálhatnak online, amikre kíváncsiak.

Az Európai Unió ösztönzésére fogtak hozzá az államok egy olyan, az internet-szolgáltatások összevetését lehetővé tevő táblázat kidolgozásához, amely a felhasználók eligazodását segíti a kínálatban. Magyarországon az NMHH megbízásából és szakmai felügyeletével a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács koordinálta és szervezte, a HÉT tagjai pedig elvégezték a munkát, jó példát mutatva ezzel az önszabályozásra.

A világ összes nagy televíziós médiacsoportjai szembesülnek azzal a kérdéssel, hogy vajon mi történik velük akkor, ha az előfizetéses online videó-kölcsönzés (SVOD) amerikai világbajnokának tartott Netflix megjelenik a piacukon.

2002 óta nem lankad az érdeklődés a Budapesti Művelődési Központ által kezdeményezett Kattints rá, nagyi! elnevezésű képzés iránt.

Lehetőség és kihívás a televízió számára

A Big Data olyan óriási adathalmazának az elemzése még akkor is kihívást jelentene a televíziók számára, ha azonnal adattudósok sorával látnának neki az átlagos tévénéző viselkedési szokásainak a kielemzéséhez.

A televíziós ipar szövetségese

social-tvAz internet TV-k és az úgynevezett Smart TV-k által jelentett konkurencia mellett napjainkban egy vadonatúj trend lett úrrá az internet, és főleg a közösségi hálózatok által képviselt Web 2.0 világában, amit az élőben közvetített televíziós sportműsorok, előadások, vetélkedők közösségi honlapokon, valamint mobil eszközökön — okostelefonokon és táblagépeken — való közösségi megvitatása, érzelmi leképezése hívott életre. Ez az úgynevezett Social TV jelenség, amit neveznek még második képernyőnek is, és amelyben a televíziós ipar egyre jelentősebb szövetségesre talál.