egészpályás letámadás a weben

A futball és a televízió egy tálból cseresznyéznek a busásan értékesített közvetítési jogok révén, ezért nem meglepő, hogy a 20. század utolsó negyede óta már együtt is részesülnek a technológiai fejlődés áldásaiból.

A Web 2.0 színpadán két évvel ezelőtt kezdődött el egy jelenség, ami az idei év első felében szökött szárba: gombamód elszaporodtak a szakosodott, úgynevezett tematikus közösségi portálok, szinte pontosan lemásolva a tévés világban végbemenő folyamatokat.

A Web 2.0-ás alkalmazások színpadára egyedi színt hozott a Dailymotion videó-megosztó, amely 2005-ös alapítása óta rendületlenül tartja világszinten második helyét a You Tube portál árnyékában.

A világ legnépszerűbb közösségi hálózataként ismert Facebook májusban átlépte a 900 millió tag képviselte álomhatárt, és május 18-án sor került a cég részvényeinek a bevezetésére az amerikai tőzsdén.

Zaklatás, becserkészés, öngyilkosságra, káros szenvedélyekre való buzdítás – számtalan felmérés és kutatás foglalkozik azzal, milyen káros hatásai lehetnek az internetnek. Arról már kevésbé hallunk, hogy olykor pozitív példákkal is találkozhatunk a világhálón. A Semmelweis Egyetem a neten indított megelőző, segítő missziót az evészavarokkal küzdőknek.

Tévézési szokásainkról – többek közt az AGB Nielsen jóvoltából – meglehetősen sokat tudunk már. A számítógép lépernyője előtt ugyan még nem töltünk el naponta közel öt órát, de azért ez az időtartam is növekszik, és lassan az internet (mint a kábeloperátorok No.2 szolgáltatása) is mindennapi életünk részévé válik.