Induló vállalkozások és támogatóik

startups2A mai világban lassan már megszokhatjuk, hogy mindenre a 2.0-ás jelzőt aggasztják. Így nem csoda, hogy a közösségi hálózatok kora előtt az induló vállalkozások — a szakmai zsargonban meghonosodott kifejezéssel élve: startup cégek — felfutását is döntő részben befolyásolja ma már az internet és a közösségi oldalakon való jelenlét. Ez nem meglepő, hiszen a világ összes híres közösségi oldala reményteljes startupként indult útnak az elmúlt évtizedben.

A Web 2.0 színpadán a számos tartalommegosztó portál után most megjelent egy új szereplő, amelynek a lehengerlő sikere azt mutatja, hogy a zseniális ötletre alapuló közösségi portálok fénykorát éljük. Az alig kétéves Instagram fotómegosztó portál a Facebooktól, You Tube-tól, illetve további más sikerportáloktól eltérően, nem az internetről indult igazán, hanem a mobiltelefonokkal készített képek megosztására alapuló sikerét ültette át a webre.

egészpályás letámadás a weben

A futball és a televízió egy tálból cseresznyéznek a busásan értékesített közvetítési jogok révén, ezért nem meglepő, hogy a 20. század utolsó negyede óta már együtt is részesülnek a technológiai fejlődés áldásaiból.

A Web 2.0 színpadán két évvel ezelőtt kezdődött el egy jelenség, ami az idei év első felében szökött szárba: gombamód elszaporodtak a szakosodott, úgynevezett tematikus közösségi portálok, szinte pontosan lemásolva a tévés világban végbemenő folyamatokat.

A Web 2.0-ás alkalmazások színpadára egyedi színt hozott a Dailymotion videó-megosztó, amely 2005-ös alapítása óta rendületlenül tartja világszinten második helyét a You Tube portál árnyékában.

A világ legnépszerűbb közösségi hálózataként ismert Facebook májusban átlépte a 900 millió tag képviselte álomhatárt, és május 18-án sor került a cég részvényeinek a bevezetésére az amerikai tőzsdén.