Jelenleg az Egyesült Államokban sok vita zajlik arról, hogy a közösségi médiának van egy olyan sötét oldala, amit a működésében meglévő felháborodás-gerjesztő eszköztár számlájára írnak.

napjaink új közösségi médiája

A szakemberek azt hitték, hogy manapság már nem jöhet újabb versenytárs a közösségi média színpadán a Facebook és társai mellé. Azonban a Covid-19 (C19) világjárvánnyal járó karantén előtérbe helyezte a távmunkát, illetve az emberek közötti távkapcsolatokat is. Így egyszerre, szinte bármilyen előjel nélkül elkezdtek óriási népszerűségre szert tenni a videó-konferenciaalkalmazások. A Zoom alkalmazás egyszerre mindenki kedvenc közösségi, sőt, szociális platformjává változott.

Internettel, mesterséges intelligenciával és csúcstechnológiával

QRkod KinaA jelenleg még tisztázatlan eredetű új típusú koronavírus (COVID-19) Kínából indult ki, ám mára éppen a kiindulás helyén sikerült eredményesen megfékezni a világjárvánnyá fajult fertőzéshullámot. Kína úgy érte el mindezt, hogy rendkívüli intézkedéseket vezetett be, amelyek közül sok éppen az internet, a nagy adathalmaz (big data) elemzésére, a mesterséges intelligencia alkalmazására, a drónokra, robotokra, valamint további más csúcstechnológiai eszközök bevetésére épül.

A technológiai iparra építő közösségi média a méretek bűvöletében él. Itt egyetlen törekvés sem ikonikusabb, mint egy olyan közösségi alkalmazás létrehozása, amely legalább egymilliárd felhasználót vonz.

Trend 2020A 2020-as év sem kezdődött másként, mint az eddigiek, ugyanis trendvizsgálati óceán jelent meg az idei év elején is, amelyben mindenki igyekezett megrajzolni a közösségi média idei tájképét. A trendfürkészők többsége azonban képtelen túljutni az általánosságokon, és egyértelműen csak a fontosabb trendeket megjelölni.

Azóta, hogy a Facebook a tavaly kirobbant Cambridge Analytica ügy miatt egyfolytában a felhasználók adatkezelésével kapcsolatos botrányoktól sújtott övezetté vált, sok internetezőben felmerült a más platformok felé történő elvándorlás ötlete. A közösségi média gigásza ugyanis továbbra sem biztosít adatvédelmi garanciákat 2,3 milliárdos felhasználói táborának. Ennek következtében Nyugat-Európában átlagban 0,2 százalékos vagy annál nagyobb felhasználói létszámcsökkenés várható a Facebookon, a fiatalok pedig már néhány éve más közösségi médiumok felületére vándoroltak. Ilyen körülmények között az elmúlt években gombamód elszaporodtak az alternatív közösségi portálok.