Alap csomag 1000x100 2021 MKM

SZSZL2021 banner 1000x100 

a kiterjesztett valóság úttörője

A Snapchat rövid és tiszavirág-életű kép- és videó-üzenetekre épülő multimédiás alkalmazás egyedi helyet vívott ki magának a közösségi portálok Facebook által uralt világában.

Share1Szülőnek lenni a közösségi média rivaldafényében

Hogyan befolyásolhatja a gyermekeink közeli és távoli jövőjét, ha életük minden pillanatát megosztjuk a közösségi oldalakon? Hogyan tudjuk csökkenteni a „sharenting” – a megosztás (share) és a gyereknevelés (parenting) szavak összevonásából született fogalom –, azaz a folyamatos közösségi jelenlét kockázatait? A gyerekekről való meggondolatlan posztolás súlyosan sértheti a magánélethez való jogukat, és sajnos gyakran alapot adhat online zaklatásra is.

Jelenleg az Egyesült Államokban sok vita zajlik arról, hogy a közösségi médiának van egy olyan sötét oldala, amit a működésében meglévő felháborodás-gerjesztő eszköztár számlájára írnak.

napjaink új közösségi médiája

A szakemberek azt hitték, hogy manapság már nem jöhet újabb versenytárs a közösségi média színpadán a Facebook és társai mellé. Azonban a Covid-19 (C19) világjárvánnyal járó karantén előtérbe helyezte a távmunkát, illetve az emberek közötti távkapcsolatokat is. Így egyszerre, szinte bármilyen előjel nélkül elkezdtek óriási népszerűségre szert tenni a videó-konferenciaalkalmazások. A Zoom alkalmazás egyszerre mindenki kedvenc közösségi, sőt, szociális platformjává változott.

Internettel, mesterséges intelligenciával és csúcstechnológiával

QRkod KinaA jelenleg még tisztázatlan eredetű új típusú koronavírus (COVID-19) Kínából indult ki, ám mára éppen a kiindulás helyén sikerült eredményesen megfékezni a világjárvánnyá fajult fertőzéshullámot. Kína úgy érte el mindezt, hogy rendkívüli intézkedéseket vezetett be, amelyek közül sok éppen az internet, a nagy adathalmaz (big data) elemzésére, a mesterséges intelligencia alkalmazására, a drónokra, robotokra, valamint további más csúcstechnológiai eszközök bevetésére épül.

A technológiai iparra építő közösségi média a méretek bűvöletében él. Itt egyetlen törekvés sem ikonikusabb, mint egy olyan közösségi alkalmazás létrehozása, amely legalább egymilliárd felhasználót vonz.