Interjú Piller Andrással, az Antenna Hungária Zrt. új vezérigazgatójával

Andras Piller midresFolyamatos országos kampánnyal, szolgáltatás-portfoliójának bővítésével igyekszik növelni szerepét az Antenna Hungária a magyarországi piacon. A távközlési vállalat azonban nem csak a lakossági, hanem az üzleti ügyfélkör bővítésére is törekszik. Hogy az egyre erősebb versenyben komoly ellenfélre számíthatnak a konkurens szolgáltatók, azt az is jelzi, hogy a társaság élére a kábelszakmát jól ismerő vezető került.

Nem lehet véletlenként elkönyvelni, hogy éppen most éppen Ön vette át az Antenna Hungária irányítását…

A társaság anyacége valóban régóta magyar vezérigazgatót szeretett volna, hogy a váltásra éppen most került sor, abban viszont nem volt szándékosság.

Pedig a digitális földfelszíni átállás elindulása miatt nem lehetett másra gondolni.

Ennek az analóg lekapcsolástól függetlenül most jött el az ideje. Az viszont üzenetértékű a kábelszakma számára, hogy engem választottak. Mindenki tisztában van azzal, hogy komoly pay tv-s múlttal rendelkezem, az ebben szerzett tapasztalataimat nyilván felhasználom ebben a székben ülve.

Kész stratégiával vette át a stafétabotot, vagy előbb tájékozódik, és utána gyűjti össze saját maga számára, mik a legfontosabb tennivalók?

Az bizonyos volt számomra már az ideérkezésemkor, hogy bizonyos dolgokon változtatni szeretnék, de természetesen azóta sok információt gyűjtöttem be a cégnél. Azt látni kell, hogy nem egy monopolhelyzetben lévő cég vagyunk, mint ahogy talán még mindig sokan gondolják. Már rég nincs arról szó, hogy aláírunk néhány nagy szerződést, és utána elégedetten hátradőlhetünk a székünkben. Az Antenna Hungária jó ideje nem csupán a műsorszórásból él, bevételeinek csaknem fele nem az alaptevékenységéből származik. Az elmúlt években többféle szolgáltatást is elindítottunk, kínálunk klasszikus távközlési, infrastruktúra-szolgáltatásokat, és a havidíj nélküli műsorcsomagunk mellett kínálunk fizetős tévécsomagokat is. Ez utóbbit igyekszünk minden eszközzel népszerűsíteni. Tisztában vagyunk azzal, hogy a DVB-T jelenleg nem a legelterjedtebb műsorvételi forma, ezen szeretnénk változtatni. A szolgáltatások fejlesztése mellett az ügyfélkapcsolatok erősítését is fontosnak tartom a jövőben. Más jellegű intézkedéseket is szükségesnek láttam, így például a hatékonyság növelése érdekében költségcsökkentést, létszám-racionalizálást is végrehajtottam...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2012. novemberi számában olvasható.)