Stabilitásról és bizonytalanságról egyaránt árulkodhat az, hogy az év elején alig-alig változott a televíziós műsorterjesztői piac kínálata. A helyzet megítélése persze attól is függ, hogy a kábel melyik végén ülünk. Előfizetőként nyilván örülünk annak, hogy nem kell többet fizetni, sőt ugyanannyiért több műsort, színesebb választékot kapunk. A szolgáltatónak viszont ugyanez többe kerül, miközben a bevételei nem növekednek.

A UPC decemberben indított egy felmérést saját előfizetői körében, amelynek tapasztalatait felhasználják a szolgáltatási kínálat finomításához...

A Magyar Telekom is folyamatosan figyelemmel kíséri a hazai és a nemzetközi piaci fejleményeket, így a tévénézési szokásokról is rendszeresen készít felméréséket. Az eredményeket fontos tényezőnek tartják a jövőbeli fejlesztésekkel összefüggő döntések meghozatalánál. A társaság közlése szerint a felmérésekből többek között kitűnik, hogy – az ártényező „hagyományosan” hangsúlyos figyelembe vétele mellett – a nézők egyre nagyobb része számára válik fontossá a változatos és minőségi tévézés: egyre többen élnek az interaktív szolgáltatások nyújtotta előnyökkel...

Az Invitel a kutatási eredmények fényében arra törekszik, hogy megbízható technikai bázison, változatos, nagy érdeklődésre számot tartó csatornákkal bővítse csatornakínálatát...

A Tarr Kft. felmérése során 2013-ban mindegy 7300 kérdőív érkezett vissza társasághoz. A január elején életbe lépett módosításoknál az előfizetői igényeket, a piaci változásokat és a műszaki lehetőségeket vették figyelembe...

A Digi Kft. – a többi társasághoz hasonlóan – elsősorban saját, „belső használatra”teszteli ügyfeleink igényeit, s az eredményeket a kínálat kialakítása és a termékfejlesztés során veszi figyelembe...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2014. februári számában olvasható.)