Energiahatékony megoldások a kábelszolgáltatóknál

OrosNap2A magyar gazdasági szereplők harmada számára az energiatudatosság nem szerves része a vállalati kultúrának – derült ki a Magyar Villamos Művek megbízásából készült, nemrégiben nyilvánosságra hozott kutatásból. Bár ilyen felmérés a kábelszolgáltatók körében nem készült, ez az arány igaz lehet a szakmára is. Az úttörők már megjelentek, és jónéhányan éppen most számolnak utána, megérné-e megújuló energiaforrást használni, illetve hogyan lehet csökkenteni az éves szinten több millió forintos áramszámlát.

A szakértők szerint az energiakiadások visszafogásával egy cég egyszerre növelheti versenyképességét és óvhatja a környezetet. Az MVM-felmérés mintegy 2300 hazai vállalatvezető és cégtulajdonos megkérdezésével világított rá, hogy egyelőre még kevés magyarországi cég tesz lépéseket az energiatudatos működés irányába. A nyilatkozatokból az is kiderült, hogy az éves szinten maximum 1 gigawattóra villamos energiát fogyasztó kis- és középvállalkozások 13 százaléka tervez olyan beruházást a közeljövőben, amely hatással lesz áramfogyasztásukra. A szakértők ehhez hozzáteszik, ez az arány még mindig kevés ahhoz, hogy látványos változásokat idézzen elő a magyar gazdaságban.

Valószínűleg a távközlési társaságok körében sem lesz majd radikális fordulópont ezen a területen, inkább lassú előrelépések várhatók. Több cikkben járjuk körül azt a kérdést, hogy ki miért lép vagy nem lép a kábelszakmában, hogyan gondolkodnak az energiatudatosságról a kicsik, a közepesek és a nagyok, kinek milyen nehézségekkel kell szembenéznie, és nem utolsósorban milyen előnyökkel jár, ha a cégvezetők energiatudatos szemléletet képviselnek...

A Gyopáros Kábeltelevízió Kft-nél a korábbi 15 millióra rúgó áramszámla a felére csökkent...

A Gergi Háló Kft-nél az elmúlt években a 11 fejállomásból csupán 2 maradt, ami drasztikus csökkenést jelentett az energiafelhasználásban...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2014. februári számában olvasható.)