A tévécsatornák, filmek, videók piacának meghatározó szereplői a nézők – és a látók. Az ő igényeikre alapoznak még a „látnokok” is. Előrejelzéseikből idézünk alábbi összeállításunkban.
A Cable Congress idei fórumát március 12-14. között rendezik meg Amszterdamban. Ennek felvezetéseként Guy Bisson, az IHS Screen Digest televíziós piaci kutatásokért felelős igazgatója vendégbloggerként ismertette gondolatait az ágazat múltjáról – és főleg jövőjéről. Bisson az elmúlt év legfontosabb eseményei közül kettőt emel ki: az egyik az, hogy a Vodafone megvásárolta a német KDG kábeltelevíziós szolgáltatót, a másik pedig az, hogy a Virgin Media és a svéd Com Hem tartalomszolgáltatói szövetségre lépett a Netflixszel. Látszólag a két esemény között nincs összefüggés, Bisson azonban öt pontban fejti ki, szerinte mi kapcsolja össze a kettőt. Ez az öt pont egyúttal a kutatási igazgató 2014. legfontosabb trendjeire vonatkozó előrejelzése is.
Öt pontban a kábel jövőjéről
- A mobilszolgáltatók fokozottan keresik a kapcsolatot a kábelhálózatok üzemeltetőivel, más televíziós platformot működtető szolgáltatókkal és tartalomtulajdonosokkal.
- A kábeles befektetések és akvizíciók következő fókuszterülete a tartalomszétosztó hálózat (CDN – Content Delivery Network).
- A WiFi és a szórakoztató tartalom házon kívüli elérhetőségének biztosításával általánossá válik a quint-play.
- A szupergyors szélessávú hozzáférés nem lesz elég a kábeles szolgáltatás pozíciójának megőrzéséhez, újra előtérbe kerül a tartalom.
- Az OTT szolgáltatók nem ellenségek, hanem barátok lesznek.
Tíz pontban a szokásaink változásáról
A videós tartalmak fogyasztásának növekedését jósolja Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője is, ám hozzáteszi: „Az általunk azonosított legfontosabb trend az alkalmazások és szolgáltatások iránti tömeges kereslet minden gazdasági szektorban és társadalmi csoportban – ez képes lehet alapvetően megváltoztatni a mindennapi életünket”. És íme, a konkrét előrejelzések.
- Az alkalmazások megváltoztatják a társadalmat.
- A testünk lesz az új jelszavunk.
- A számokban meghatározott „én”.
- Az internet mindenhol alapelvárás.
- Az okostelefonok csökkentik a digitális szakadékot.
- Az online előnyök nagyobb súllyal esnek latba, mint az aggályok.
- Videó-megtekintés „utasításra”.
- Az adatok láthatóvá tétele.
- Érzékelők mindennapi helyeken.
- Lejátszás, szüneteltetés, folytatás – valahol máshol
(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2014. márciusi számában olvasható.)