A tévécsatornák, filmek, videók piacának meghatározó szereplői a nézők – és a látók. Az ő igényeikre alapoznak még a „látnokok” is. Előrejelzéseikből idézünk alábbi összeállításunkban.

A Cable Congress idei fórumát március 12-14. között rendezik meg Amszterdamban. Ennek felvezetéseként Guy Bisson, az IHS Screen Digest televíziós piaci kutatásokért felelős igazgatója vendégbloggerként ismertette gondolatait az ágazat múltjáról – és főleg jövőjéről. Bisson az elmúlt év legfontosabb eseményei közül kettőt emel ki: az egyik az, hogy a Vodafone megvásárolta a német KDG kábeltelevíziós szolgáltatót, a másik pedig az, hogy a Virgin Media és a svéd Com Hem tartalomszolgáltatói szövetségre lépett a Netflixszel. Látszólag a két esemény között nincs összefüggés, Bisson azonban öt pontban fejti ki, szerinte mi kapcsolja össze a kettőt. Ez az öt pont egyúttal a kutatási igazgató 2014. legfontosabb trendjeire vonatkozó előrejelzése is.

Öt pontban a kábel jövőjéről

  1. A mobilszolgáltatók fokozottan keresik a kapcsolatot a kábelhálózatok üzemeltetőivel, más televíziós platformot működtető szolgáltatókkal és tartalomtulajdonosokkal.
  2. A kábeles befektetések és akvizíciók következő fókuszterülete a tartalomszétosztó hálózat (CDN – Content Delivery Network).
  3. A WiFi és a szórakoztató tartalom házon kívüli elérhetőségének biztosításával általánossá válik a quint-play.
  4. A szupergyors szélessávú hozzáférés nem lesz elég a kábeles szolgáltatás pozíciójának megőrzéséhez, újra előtérbe kerül a tartalom.
  5. Az OTT szolgáltatók nem ellenségek, hanem barátok lesznek.

Tíz pontban a szokásaink változásáról

A videós tartalmak fogyasztásának növekedését jósolja Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője is, ám hozzáteszi: „Az általunk azonosított legfontosabb trend az alkalmazások és szolgáltatások iránti tömeges kereslet minden gazdasági szektorban és társadalmi csoportban – ez képes lehet alapvetően megváltoztatni a mindennapi életünket”. És íme, a konkrét előrejelzések.

  1. Az alkalmazások megváltoztatják a társadalmat.
  2. A testünk lesz az új jelszavunk.
  3. A számokban meghatározott „én”.
  4. Az internet mindenhol alapelvárás.
  5. Az okostelefonok csökkentik a digitális szakadékot.
  6. Az online előnyök nagyobb súllyal esnek latba, mint az aggályok.
  7. Videó-megtekintés „utasításra”.
  8. Az adatok láthatóvá tétele.
  9. Érzékelők mindennapi helyeken.
  10. Lejátszás, szüneteltetés, folytatás – valahol máshol

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2014. márciusi számában olvasható.)