Severina2A televízió változatlanul a legfőbb otthoni szórakozást kínáló eszköz, bár a szerepe és a használata kétségtelenül átalakul, a szolgáltatónak pedig igazodniuk kell a felhasználói igények változásaihoz – állítja Severina Pascu, a UPC Magyarország és a UPC Románia vezérigazgatója. Vele beszélgettünk legújabb szolgáltatásuk bevezetése kapcsán.

Úgy tudom, Romániában az Ön irányítása alatt sikerült jelentős fordulatot elérni a UPC üzletmenetében. Milyen problémát kellett megoldania, és hogyan sikerült?

A rendkívül kiélezett romániai versenypiaci környezetben vállalatunk növekedési kilátásai megtorpantak. Ezt a tendenciát sikerült a tavalyi év során megfordítanunk stratégiaváltással, azzal, hogy a magas színvonalú szolgáltatásokra, nagy sebességű internetre és bőséges kínálatú digitális TV-re, illetve a kiváló ügyfélélményre összpontosítottunk. Mindennek köszönhetően sikerült növekedésnek indítanunk a tőlünk igénybevett szolgáltatások számát (RGU) és a bevételeinket.

Amikor átvette a magyarországi UPC vezetését, mennyiben találta ismerősnek, illetve eltérőnek az itteni piaci viszonyokat?

Nagyon sok szempontból hasonló a két ország helyzete. A szolgáltatók között igen kiélezett a verseny, az ügyfelek nyitottak az újszerű megoldásokra, így egyre jobban terjed a digitális tévé, gazdagodik a HD-kínálat, érzékelhető az igény a növelt értékű szolgáltatások, a nemlineáris videózás iránt. Ugyanakkor mindkét országra jellemző a fokozott árérzékenység.

Mindezek mellett azért különbségek is vannak a gazdasági és iparági környezetet tekintve. Romániában például egy erős inkumbens szolgáltatóval kell versenyezni, míg ideát a hagyományos távközlési piacon két jelentős szereplő is működik. Romániában több társaság kínál integrált szolgáltatásokat, Magyarországon viszont nagyobb az internet-penetráció.

Ideérkezésekor melyek voltak a legégetőbb megoldandó problémák?

Ilyenekkel szerencsére nem kellett szembesülnöm, hiszen egy erős, jól működő, versenyképes, piacvezető vállalathoz érkeztem. Erről tanúskodnak a UPC itteni működésének húsz évében elért eredményei. Egymilliárd euró értékű beruházással korszerű, megbízható hálózat jött létre és kedvelt, innovatív szolgáltatások jelentek meg...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2014. júniusi számában olvasható.)