Langsteiner Marianne1Milyen szerepet játszik az emberek életében a televízió? Hogyan lehet vonzó kínálatot összeállítani? Miért és hogyan kell követni a nézői szokások változását? Kinek van nagyobb esélye a piacon? Napjaink aktuális kérdéseire Langsteiner Marianne, az Invitel lakossági vezérigazgató-helyettese válaszol.

Az Invitel két évtizeddel ezelőtti megalakulását és működésének mára kialakult stabilitását a telefóniának köszönheti. De vajon mire lenne elég a telefon 2015-ben?

Ma már semmiképp sem arról beszélünk, hogy az Invitel telefontársaság lenne, sokkal inkább egy korszerű 3play szolgáltató, amely tévét, internetet és persze vezetékes telefont egyaránt kínál lakossági ügyfeleinek. Mi úgy pozícionáljuk magunkat, hogy az otthonok távközlési szolgáltatója vagyunk. A fókuszba immár a televíziót helyezzük, mert tudjuk, hogy ügyfeleink számára is a tévé, annak választéka és minősége a legfontosabb döntési kritérium. Feljövőben van az internet is, mint választási szempont. Teljesen nyilvánvaló, hogy ma már az emberek nem úgy választanak távközlési szolgáltatót, melyiknek a hangcsomagja a legvonzóbb. A telefon inkább kiegészítő jellegűvé vált, bár még sokan és sokat használják ma is.

Ez voltaképpen 180 fokos fordulat, hiszen a szolgáltatások éppen fordított sorrendben jelentek meg a palettán…

Pénzügyi súlyát és az ügyfélarányokat tekintve ma is a régi sorrend érvényesül, hiszen még mindig több a telefonos és internetes előfizetőnk, de nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a 2008-as start után a vezetékes tévészolgáltatások piacán mára 6 százalékos részesedést értünk el, az NMHH legfrissebb jelentése szerint. Ez hihetetlenül gyors növekedés, ami főként az elmúlt két és fél évre koncentrálódik. Vagyis arra az időszakra, amikor az Invitel lakossági üzletága stratégiát váltott, és átpozícionálta magát 3play, azon belül is tévé-, azaz tartalom-fókuszú szolgáltatóvá...

Ha tévéről van szó, mi kell ma egy famíliának?

Kutatásaink igazolják, hogy olyan igényes és gazdag választékot kívánnak, ami a család minden tagjának elvárásait kielégíti, amelyben a gyerekek, a tinédzserek, a szülők és a nagyszülők is megtalálják kedvenc csatornáikat. Nem véletlen, hogy nagyon magas, 80 százalékot meghaladó az egyébként közel 70 tévécsatornát tartalmazó családi csomagunk értékesítése...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. áprilisi számában olvasható.)