MobilCsopKICSINem újkeletű a mobilszolgáltatás a kábelhálózattal rendelkező társaságoknál, mobilinternetet már jó ideje nyújt néhány cég az ügyfeleinek. Az igazi áttörést azonban egyértelműen a telefon hozta el, amellyel néhány hónappal ezelőtt rukkolt elő a legnagyobb hazai kábelvállalat. Átlépni a vezetékes hálózat és nem utolsó sorban a saját határait: ezt jelentette a mobiltársaságok felségterületére való belépés. Az eddigi tapasztalatokat és a jövőbeni lehetőségeket vitattuk meg a UPC Magyarország Kft., a Tarr Kft és a Netfone Kft. szakembereivel.

Inasi5KICSI"Vidéken még inkább jellemző, mint a nagyobb városokban, hogy az emberek rendkívül árérzékenyek, elsősorban a díjak alapján döntenek arról, hogy megrendeljenek-e egy távközlési szolgáltatást. Erre tehát nagyon oda kell figyelnünk. Emellett egy viszonylag egyszerű, átlátható csomagstruktúrában gondolkodunk csak, amely maximum négy lehetőséget tartalmaz, hogy az előfizetők könnyen választhassanak. Mivel a kis településeken nagyrészt idősebbek élnek, akik kevésbé érdeklődnek a mobilinternet iránt, mi biztosan nem az adatforgalomra fókuszálnánk." (Inasi Ágnes, a Tarr Kft. marketingigazgatója)

Csaszar3KICSI"Elkezdődött a konvergencia a mobil- és a vezetékes piac között, reagálva az előfizetői elvárásokra. Egyelőre – természetes módon – a nagy cégeknél lehetünk tanúi annak, hogy a tartalomfogyasztást térben és időben minden eszközre szeretnék kiterjeszteni. A Vodafone nemrégiben megvásárolta például a Kabel Deutschland német vezetékes hálózattal rendelkező céget, és a UPC is betört a mobilpiacra. A bevezetés előtt végzett felméréseink egyértelműen azt mutatták, hogy a telefonkészülék képernyőjét már többet nézegeti a felnövekvő generáció, erre tehát nekünk is reagálni kellett." (Császár Zoltán, a UPC Magyarország Kft. mobil üzletágának igazgatója)

VargaL2KICSI"2004-ben a kábelszakmában alig hitt valaki a vezetékes telefonban, aztán szép lassan mégis elterjedt. Sokan féltek attól, mi minden kell majd hozzá, pedig mi már akkor is abban hittünk, hogy a meglévő erőforrások felhasználásával eredményesek lehetnek a kisebb cégek is. A mobiltelefonnál hasonló a helyzet, 2009 óta foglalkozunk ezzel a kérdéssel. Műszaki oldalról a felkészülés erre néhány százmillió forintba is kerülhet vállalkozásonként, mi viszont arra törekszünk, hogy összefogva a kisebb kábeloperátorokat, ezt a költséget minimálisra faragjuk le. (Varga Lajos, a Netfone Telecom Kft. marketingigazgatója)

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. áprilisi számában olvasható.)