Mindenki kutat, mér, kalkulál, üzleti stratégiákon dolgozik, bevezet, hozzászoktat, edukál. A nem lineáris és multiscreen szolgáltatásokról szóló diskurzus évről-évre nagyobb hangsúlyt kap a műsorszolgáltatói és –terjesztői szakma találkozóin. A piaci szereplők idén is egyetértettek abban, hogy még mindig nem kell temetni a lineáris tévézést, és az újdonságok egyelőre még biztosan kiegészítő szerepet kapnak a kínálatban, sőt erősíthetik a hagyományos tartalomfogyasztást. A Netflix neve ugyan nem hangzott el annyiszor, mint az előző évben, de az új korszakra való készülődés egyre látványosabb. A tartalmakra vonatkozóan az irányvonal egyértelműen körvonalazódott: még több saját gyártású műsort a képernyőre!

Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség vezetője nyitotta meg a harmadik Media Platform konferenciát, amelyen mintegy nyolcszázan vettek részt szeptember 28-29-én a budapesti Syma Csarnokban. Az elnök bevezetőjében elmondta, a digitális világ beköszöntével felgyorsultak a kábeles fejlesztések, ugyanakkor egyelőre nem látható, hogy a fogyasztók mikor engedhetik meg maguknak a váltást. Épen ezért ma még párhuzamosan érhetőek el az analóg és digitális szolgáltatások, ez a köztes állapot azonban sokáig nem tartható fenn. A szervezet a nemzetközi szakmai tanácskozás megszervezésével az üzleti modellekről és stratégiákról való közös gondolkodásnak kívánt teret adni idén is, csakúgy, mint az elmúlt években.

– Az elmúlt időszakban hatalmas változások történtek a médiahasználati szokásokban, rengeteg információhoz férhetnek hozzá a felhasználók az interneten, az elérés módja pedig egészen más, mint korábban. A XXI. századi gazdaság mozgatórugója a média és a hírközlés, ezért rendkívüli jelentőségű, hogyan döntünk, mit fejlesztünk ma, mert ez határozza majd meg a jövőnket – fogalmazott a konferencián Aranyosné dr. Börcs Janka, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság főigazgatója.

További témák:

Fizetős kontra ingyen TV

Műsorterjesztői stratégiák

Médiapiaci trendek

Technológia, trend és regula

Díjak és díjazottak

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. októberi számában olvasható.)