A Cable Congress helyszíne idén először volt Dublin, találóan egy olyan hely, amely egyszerre IoT- és okosváros-innovátor, valamint olyan Szilikon-völgyi cégek európai otthona, amelyek napjainkban meghatározzák a digitális világpiac működését.

Nyitóbeszédében Manuel Kohnstamm, a Cable Europe iparági testület elnöke, a konferencia szervezője azt mondta, hogy maga a Kábelkongresszus is márkaváltás előtt áll, hiszen a szélesen értelmezett kábelipar és annak minden egyes szerepelője is versenyképes és meghatározó akar maradni a gyorsan változó világban. Hangsúlyozta: „A digitális ökoszisztéma a gazdaságunk egy olyan területe, ahol a technológiai innováció sokkal több értéket és hasznot termel, mint amit a szabályozás valaha is megtehet”.

A idei Kábelkongresszus egyik legfontosabb és több fórumon ismétlődő témája volt a FAANG néven ismert csoport (Facebook, Apple, Amazon, Netflix és Google) fenyegetése az hagyományos kábelvilág számára. A BBC főigazgatója is aggodalmának adott hangot. Beszédében az éppen aktuális botrányra finoman utalva elmondta, hogy ezek a vállalatok a „személyes adatok minden egyes darabját önmaguk és a profit növelésére” kívánják felhasználni.

A kábelszektor azonban nem nézi tétlenül az újabb digitális játékosok zavaró ténykedését, és kész szembenézni a kihívásokkal...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2018. áprilisi számában olvasható.)