Extrák gyermekcipőben

Bár az emberek többsége egy hosszú nap végén már csak beül kedvenc foteljébe, és tévéképernyőn megjelenő kínálatból választ egy műsort, de a legnagyobb szolgáltatók már évek óta kínálnak lehetőségeket a kötöttségektől való szabadulásra, a nemlineáris tévézésre. Vajon milyen eredménnyel? Erről szól alábbi összeállításunk.

UPC: a törekvések láthatóak

Takács Viktor, a UPC Magyarország Content Managere elmondta, hogy a társaság első nemlineáris szolgáltatása az online videotéka – vagy szakmai nyelven a transactional video on demand – volt, ami 10 éve, 2008-ban indult útjára, kiegészítve az egyes csatornákhoz elérhető úgynevezett channel on demand funkcióval. Következő lépésként a UPC TV-Apps került bevezetésre 2013-ban, majd 2014-ben ezt követte a havidíjas előfizetéses modellen alapuló MyPrime...

Telekom: digitálisan érettebbé válnak a fogyasztók

Rajki Annamária, a Magyar Telekom TV és entertainment központ vezetője így összegezte a legnagyobb hazai távközlési szolgáltató eredményeit és álláspontját: „A Magyar Telekom cégcsoport a nemlineáris portfóliója kialakítása kapcsán is folyamatosan figyeli az ügyféligényeket és a piaci tendenciákat. Több mint 10 éve, 2006-ban elsőként a piacon indította Videótéka néven, a TVOD (transactional video on demand) szolgáltatását az IPTV ügyfelek számára. 2012-től már az online platformunkon, a TV Go-n is kölcsönözhetnek a Magyar Telekom TV, illetve OTT előfizetők. A mostanra jelentős ügyfélbázissal rendelkező magyar nyelvű SVOD (subscriptional video on demand) szolgáltatásunkat, a MoziKlubot 2013 őszén indítottuk."

Invitel: a kényelmi funkciókhoz könnyű hozzászokni

Langsteiner Marianne, az Invitel operatív vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy társaságuk kínálatában a gazdag lineáris csatornaválaszték mellett nemlineáris megoldások is szerepelnek. Ide tartozik a ’Tegnap tévéje’ és a Videotéka. A továbbiakban kifejtette: „Videotéka szolgáltatásunk keretében főként csatorna- és partner tartalmakra fókuszálunk, amelyek ingyenes, egyedi fizetős (TVOD) és havidíjas (SVOD) modellben érhetők el az Invitelnél. Egyedi filmlekérés tekintetében a csatornák által küldött, műsorukban szereplő tartalmakból gazdálkodunk, míg a havidíjas szolgáltatást készen kapjuk csatorna partnereinktől."

Tarr: az új tévézési mód terjedése korlátozott

Kuczkó Péter, a Tarr Kft. értékesítési vezetője eképp foglalta össze társaságuk nemlineáris megoldásaival kapcsolatos tapasztalatait: „TARR MobilTV néven 2014-ben indult OTT-tévé szolgáltatásunk, melynek segítségével népszerű csatornák érhetőek el, többképernyős tévézési lehetőséggel. Applikációként okostelefonról, táblagépről és smart tévékről, a webes felületét pedig asztali számítógépről vagy laptopról lehet nézni. Jelenleg közel hatvan csatornát kínálunk online meglévő kábeltévé szolgáltatás mellé ingyen, tehát külön díjat nem kérünk a MobilTV használatáért. Természetesen van elvi lehetőség az applikáción belül extra szolgáltatásokra is, mint a VoD és az Archív TV, attól függően, hogy mely médiaszolgáltatóval jön létre megállapodás."

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2018. júniusi számában olvasható.)