Bodon lldiko web2Az elmúlt egy-másfél évtized alatt azt lassan elfogadta a piac, a kábeltársaságok a televízió mellett internetet és telefonszolgáltatást is nyújtanak. Az még kevésbé megszokott, hogy ezek a társaságok a családok mellett az üzleti vállalkozásoknak is kínálják ugyanezek – sőt még többet. De természetesen erre is léteznek példák. A lehetőségekről és a konkrét megoldásokról Bodon Ildikó, a UPC Magyarország B2B üzletágának igazgatója nyilatkozott lapunknak.

Tapasztalatai szerint mennyire fogadják el a cégek, intézmények, hogy kábeltársaságtól is igényelhetnek nem tévés szolgáltatást?

A UPC ma már nem egy hagyományos kábelszolgáltató. Integrált távközlési szolgáltatóként, akár konvergens vezetékes és mobil ajánlatainkkal, komoly kihívói és versenytársai vagyunk minden, a magyar piacon működő távközlési vállalatnak mind a lakossági, mind az üzleti szegmensben. Az ügyfeleket tapasztalataink szerint emellett nem feltétlenül a technológia érdekli, nem is szükséges, hogy ennek minden részletével tisztában legyenek. Számukra az a meghatározó, hogy megbízható, jó minőségű szolgáltatást kapjanak, amely kielégíti akár az egyedi igényeiket is. Mi ezt tartjuk elsődlegesen szem előtt, amikor ajánlatainkat, szolgáltatási portfóliónkat összeállítjuk.

Hogyan változott meg az ügyfelek véleménye az elmúlt egy-másfél évtized során?

Az elmúlt években a távközlési piac folyamatosan fejlődött és napjainkban is jelentős átalakuláson megy keresztül. Mára már ténylegesen megvalósulni látszik a sok éve előre jelzett és várt piaci konszolidációs és konvergencia-folyamat, mind az egyes szolgáltatások, mind maguk a cégek, a piac szereplőinek tekintetében. Ezt tükrözik mind Európában, mind Magyarországon a cégek tulajdonosi struktúrájában bekövetkezett vagy várható változások. Ennek fényében még inkább igaz, hogy az ügyfelek egymással összehasonlítható, egyedi igényeiknek megfelelő, jó minőségű, megbízható szolgáltatást várnak. A UPC ajánlataival ebben a tekintetben is megállja helyét a versenyben...

Milyen speciális marketingfunkciókra van szükség a B2B piacon?

A B2B szegmens nagyon összetett és nem homogén terület. Megtalálhatók benne a speciális igényű nagyvállalatok, a társadalmi igényeket kiszolgáló közintézmények, vagy éppen a lakossági ügyfelekhez sok tekintetben hasonlító SOHO szegmenshez tartozó vállalatok, vállalkozók. Minden ügyfélkörnek egyedi igényei vannak, amihez egyedi árazás, egyedi termékmenedzsment és termékfejlesztés szükséges. Jellemezően a lakossági területhez képest sokkal több eseményt, rendezvényt szervezünk, annak érdekében is, hogy a kapcsolattartás is közvetlen és egyedi legyen, ügyfeleinket jobban megismerjük, és ki tudjuk szolgálni őket...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2018. szeptemberi számában olvasható.)