Ilyen volt 2019 – Milyen lesz 2020?

A Média-Kábel-Műhold decemberi számában – sokéves hagyománya folytatásaként – ismét megjelent egy összeállítás, amelyben a piac meghatározó szereplői értékelik az idei évet, mondják el, hogy mit várnak 2019-tól.

Íme, egy kis ízelítő a huszonöt szakember véleményéből.

A jövő évben egyértelműen az 5G fejlesztések képezik majd a kormány digitális infrastruktúra-építéssel kapcsolatos lépéseinek gerincét, hiszen ez az egyik legfontosabb tényező, amely meg fogja határozni Magyarország versenyképességét a következő években. (Solymár Károly Balázs infokommunikációért felelős helyettes államtitkár, ITM)

Meg kell állítani azt a káros folyamatot, melyben a kisebb hírközlési szolgáltatók ellehetetlenülnek, és az MKHSZ-nek ez az egyik fontos feladata lesz a 2020. évben. (Ökrös Gergely, az MKHSZ elnöke)

A tévé a változó szokások mellett is megőrizte meghatározó szerepét a szórakoztatásban, tájékoztatásban. (Kovács Krisztián, a MEME elnöke)

A 2018-as reklámtortában minden médiatípus megőrizte az előző két évben elfoglalt helyét, és mindegyik kivétel nélkül növekedést könyvelhetett el. (Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke)

A jövőben azoknak a cégeknek lesz esélyük sikeresen működni, melyek gyorsan, rugalmasan tudnak majd az átalakuló piaci környezethez, az ügyfelek folyamatosan változó igényeihez alkalmazkodni. (Rajki Annamária, a Magyar Telekom TV és entertainment központ vezetője)

Folyamatosan jelennek meg olyan újdonságok, amelyek szinte háromévenként alakítják át az internethasználati és médiafogyasztási szokásokat. (Barta Attila, az Invitech nagykereskedelmi igazgatója)

A régi KKV reflexek egyre kevésbé fognak működni, a szektor legkisebb cégeinek is komolyan kell venni az üzleti tervezést, beruházásaikat tudatosan alakítani, és a rossz régi KKV berögzüléseket elhagyni. (Dékány István, a JuPiNet Távközlési Kft. ügyvezetője)

Az AH tervei szerint a következő években még meghatározóbb szerepet kíván betölteni a hazai műsorterjesztési és távközlési piacokon, üzleti és lakossági területen egyaránt. (Sárecz Zsolt elnök-vezérigazgató, Antenna Hungária)

Célunk, hogy minél több kormányzati és nagykereskedelmi igényt tudjunk az optikai infrastruktúránkra terelni. (Téren Róbert, az MVM NET Zrt. vezérigazgatója)

További vélemények is olvashatók honlapunkon itt.

(A teljes összeállítás a Média-Kábel-Műhold 2019. decemberi számában jelent meg.)