Noha a televízió nagyon fontos szerepet tölt be a magyar lakosság életében, mégis hátrébb sorolódik, ha nem futja egy hónapban minden számla kifizetésére. A nehéz gazdasági helyzetben a kábeltársaságoknak ezzel a problémával még inkább szembesülniük kell. A figyelmeztetésektől a kikapcsoláson át az ügyvédi felszólításig sokféle eszköz létezik a hátralékok kiegyenlítésének elérésére, a legtöbb esetben ezek a módszerek hatásosan működnek.

Nálunk nagyon jó a fizetési morál, az előfizetők 98 százaléka előbb-utóbb rendezi a hátralékait. Ez annak köszönhető, hogy folyamatosan kezeljük a kintlévőségünket, és mindent cégen belül intézünk. Így sokkal hatékonyabbá és gyorsabbá vált az ilyen problémás ügyek megoldása – nyilatkozta Ballai Ferenc, a Szélmalom Kábeltévé Zrt. és az AKTV vezetje. A két társaság tapasztalatai alapján a fűtési szezon lejártával jelentősen javul a fizetési morál, sokan áprilisban, májusban keresik fel az ügyfélszolgálatokat, hogy befizessék a szolgáltatás díját.

Vácon egy alkalmazott csak azzal foglalkozik a helyi kábelszolgáltatónál, hogy a tartozásokat nyilvántartsa és kezelje. A mintegy kilencezer előfizetővel rendelkező cégnél havonta mintegy háromszáz hátralékossal kell foglalkozni. Az összes kintlévőség eléri a 27 millió forintot, ebből 15 millió forint az egyhavi csúszásban lévők elmaradása. 6-7 millió forint a 60 napon túli tartozás, és néhány millió forint már több hónapos vagy éves, ezek behajtása már lehetetlen vállalkozás

A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2011. július-augusztusi számában olvasható.