sp682 boy1000x100 hungarian new 

„Az ügyfelektől tanulok a legtöbbet”

VacA kisebb kábelszolgáltatók egy jelentős részénél ugyan működik call center, de a legtöbbjüknél nem válik el az ügyfélszolgálattól. Ennek elsősorban anyagi okai vannak, noha az is igaz, vidéken sokan még mindig inkább személyesen intézik az ügyeiket. A Vác Városi Kábeltelevízió Kft.-nél az utóbbi időben folyamatosan nőtt a forgalom, a cég ezt a honlapján található információk bővítésével igyekszik csökkenteni.

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság tavalyi piacfelügyeleti tervében kiemelt szerepet kapott a kiskorúak védelmét szolgáló gyerekzár ellenőrzése. Az NMHH decemberben közzétett összefoglaló jelentésében részletesen elemzi, hogyan biztosították a műsorterjesztők a műszaki és adminisztratív védelmet a digitális hálózatokon.

Évkezdet a médiapiacon

A korábbi évkezdetekkel szemben az idén mintha jóval több változás történt volna a szolgáltatók csatornakiosztásában. Ami még érdekesebb, hogy a nehézségek ellenére a nézők mégis bővülő televíziós kínáltból válogathatnak.

A korábbiaknál is nehezebb év elé néznek a kábelszolgáltatók. A hálózatok után fizetendő közműadó miatt már a múlt év végén megkongatták a vészharangot a műsorterjesztők, nem alaptalanul. A sávos adózás nem mindenkinek kedvez, és ha igen, akkor sem biztos, hogy kigazdálkodható az újabb teher. Akad olyan kis rendszer, amelyen még decemberben túladott a gazdája mindössze 100 forintért.

Jóllehet, a táv-kommunikáció alapeszköze a mai napig a telefon, ám használatának módja igencsak megváltozott – sőt megtöbbszöröződött – Graham Bell óta. Sokan már temetnék a hagyományos távbeszélőt, ám a számok arról tanúskodnak, hogy az emberi hang elektronikus átvitele még mindig jó biznisz.

Minden korábbinál több, összesen negyvennégy médiapiaci szakember fejti ki véleményét az idei esztendőről, és a jövő kilátásairól a Média-Kábel-Műhold decemberi számában.