Alap csomag 1000x100 2021 MKM

SZSZL2021 banner 1000x100 

Sebestyen3 webMiközben a nagyobb kábelszolgáltatók folyamatosan erősödnek, a kis és közepes társaságoknak egyre több kihívással kell szembenézniük. Vajon képesek-e megbirkózni ezekkel egyenként? Vagy: „együtt könnyebb, sokkal könnyebb”? A lehetőségekről beszél Sebestyén László, a Nemzeti Műsorterjesztő Klaszter vezetője, a Teleunion Kft. ügyvezetője.

Következik a teljes közönségmérés

Május utolsó napján, a Nielsen Közönségmérés 25. jubileumi évfordulója alkalmából ügyféltalálkozót rendezett Budapesten a nemzetközi társaság. A rangos előadásokat követően bejelentették a Digitális Kampánymérés 2017. júniusi elindítását is.

Bár a telefonbeszélgetésre fordított idő több mint négyötödét mobilhívások teszik ki, azért változatlanul nagy jelentősége van a jó öreg – immár 140 éves – vezetékes telefonnak. És nemcsak a felhasználók ragaszkodnak hozzá rendületlenül, hanem a szolgáltatók – közük közel egy évtizede a kábeltársaságok is – előszeretettel illesztik többszolgáltatásos kínálatukba.

Az MKSZ tihanyi fórumán történt

Május közepén a Club Tihanyban rendezte meg tavaszi Közgyűlését és Szakmai Konzultációs Napját a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség. A szakmai fórumok és kiállítás mellett 2017-ben is átadták a Hűségdíjakat a 10-15-20 éve a szövetségbe tartozó tagoknak.

Sávszélesség a tévécsomagok árnyékában

A kábeltelevíziós társaságok eredetileg – miként az elnevezésükből is kiderül – eredetileg a tévécsatornák csomagjaival léptek a piacra. Mára azonban már ők szolgálják ki az internetező lakosság nagyobbik felét. Enélkül szinte már a mindennapi működésük is bizonytalanná válna. Összeállításunkban a műszaki hátterükről, a kínálatról és a tényleges igényekről igyekszünk képet adni, három társaság – a Telekom, a Vác Városi Kábeltelevízió Kft. és a Vidanet – válaszai alapján.

Továbbra is lendületesen fejlődik az internetpiac, nincs ebben már semmi meglepő. A lényeg négy darab nyolcassal kifejezhető: az előfizetések száma 2016 végén meghaladta a 8,8 milliót, ami éppen 8,8 százalékkal több az előző évinél – a KSH adatai szerint. Ám ha a számok mögé nézünk és azokat egymással is összevetjük, sokkal érdekesebb, árnyaltabb kép rajzolódik ki előttünk, ami mellesleg éppen a kábeles iparág szempontjából kedvezőbb.