Percek, zsánerek, hirdetések

Alapvetően három fő jelenséget vizsgál a Nielsen Közönségmérés: mennyit tévézünk, mit nézünk szívesen és közben mennyi reklámot látunk. Mindhárom területen jelentős átrendeződés történt a koronavírus elterjedése óta. Ám amíg a kutatócég feladata „csupán” a tények objektív tálalása, addig a piac szereplőinek, a médiaszolgáltatóknak az új jelenséget – nagyrészt problémákat – kezelniük is kell. Vajon kinek hogyan sikerül? Erről szól következő összeállításunk.

Hírközlési és médiapiac – a koronavírus idején

Soha nem volt és talán nem is lesz annyira aktuális Lovasi András és a Csík zenekar slágerének címben idézett sora, mint napjaikban. A már világjárvánnyá duzzadt vírusos fertőzés miatt otthonmaradásra szólító felhívásokkal, közleményekkel, dalokkal, klipekkel találkozhatunk lépten-nyomon.

TV csalad3A médiafogyasztás trendjei

Évek óta vizsgálja a távközlési szolgáltatások használatát a lakossági felhasználók körében az NMHH megbízásából az Ariosz Kft. Legutóbbi – a 2018-as helyzetet tükröző – elemzésükből érdekes jelenségek és trendek olvashatók ki.

Percek, műfajok, reklámok

Az elmúlt évben mindössze egyetlen mindössze egyetlen perccel tévéztünk kevesebbet, mint 2018-ban, vagyis számszerűen a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 39 percet töltött a tévékészülékek előtt. A Nielsen Közönségmérés legfrissebb adataiból az is kiderül, hogy az általános szórakoztató csatornák a legerősebbek, és hogy egy év alatt tíz évnyi reklámot sugároztak a tévéadók.

KullerIdén a Magyar Kommunikációs Szövetség szakmai elismerését jelző „Magyar Kábeldíjat” Kuller Istvánnak, a győri Vitech Uno Kft. ügyvezetőjének ítélték oda. A szakember a siófoki konferenciát követően külön is nyilatkozott lapunknak.

Technológiák és szolgáltatók harca

A televízió-szolgáltatás 80 százaléka már digitális technológián történik, az internet-előfizetések száma átlépte a 10 milliót, a vezetékes telefonoknál tovább nőtt a VoIP-hívások időtartamának aránya, a mobilpiac telítődött, ám dinamikusan nő az adatforgalom – ezek a legfontosabb megállapításai a KSH 2019. II. negyedévi eredményeket értékelő jelentésének.