Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

Négyéves az NMHH szélessávú szolgáltatásokat összehasonlító portálja, a Szélessáv.net, amely az elmúlt egy évben 211 kihelyezett mérőeszközzel több mint 1,3 millió mérést végzett el. Ezzel kapcsolatban a hatóság egy reprezentatív felméréséből az is kiderült, hogy 2018-ban az internetezők többsége – 58 százaléka – leginkább az otthoni internetes telefonálásra panaszkodott, amit a videotelefonálásra (56%) és az online filmnézésre (52%) vonatkozó elégedetlenség követett.

Mit tárt fel az Európai Számvevőszék Különjelentése?

Iliana Ivanova webAz Unió az Európa 2020 stratégia keretében több célt is meghatározott a szélessávra vonatkozóan, ezek egyike, hogy 2020-ra minden európai polgár hozzáférjen gyors szélessávú hálózathoz. A célok elérését az Európai Unió mintegy 15 milliárd euróval támogatta: ekkora összeget bocsátott a tagállamok rendelkezésére a 2014–2020-as időszakra. Az Európai Számvevőszék megbízásából készült egy tanulmány, amelyben megvizsgálták, hogy az Európai Bizottság és a tagállamok intézkedései eredményesek voltak-e a kitűzött célok eléréséhez. A tapasztalatokról Iliana Ivanova, a jelentésért felelős számvevőszéki tag, a kohéziós, növekedési és társadalmi befogadási beruházások kiadási területeire szakosodott II. Kamara elnöke tájékoztatta lapukat.

a távközlési szolgáltatóknál

Egyre gyakoribb, hogy a nagyobb vállalatok üzleti céljaikon túl – de bizonyos szempontból azt is szolgálva – odaállnak egy-egy nemes ügy mellé, anyagilag is támogatnak a profiljukhoz illeszkedő vagy attól akár teljesen idegen kezdeményezéseket. A társadalmi felelősségvállalás néhány hazai példáját mutatjuk be az alábbiakban.

Immár 6. alkalommal rendezték meg a Kábel Konvergencia Konferenciát, az EQUICOM Méréstechnikai Kft. és HFC Technics Kft. közös fórumát.

VorosCs webPiacelemzés Vörös Csillával

Az elmúlt évben 3,6 millió háztartás – az összes magyar tévés család 93,2 százaléka – fizetett elő TV-szolgáltatásra Magyarországon. A legújabb kutatások szerint a digitalizáltság foka már 90 százalékos – ebben a digitális kábel, az IPTV és a digitális műhold játszotta a vezető szerepet. A felmérések eredményeit Vörös Csillával, a Nielsen Közönségmérés igazgatójával elemezzük.

KozmaZsolt webBeszélgetés Kozma Zsolttal

Globális piaci folyamatokról, azok magyarországi hatásairól, a sikeres versenyről és a fogyasztói szokások változásról nyilatkozott lapunknak Kozma Zsolt, a UPC Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója.