Severina2A televízió változatlanul a legfőbb otthoni szórakozást kínáló eszköz, bár a szerepe és a használata kétségtelenül átalakul, a szolgáltatónak pedig igazodniuk kell a felhasználói igények változásaihoz – állítja Severina Pascu, a UPC Magyarország és a UPC Románia vezérigazgatója. Vele beszélgettünk legújabb szolgáltatásuk bevezetése kapcsán.

Polónyi István már iskolásként, ahogy a villamosságtannal megismerkedett, biztos volt abban, hogy műszaki pályára kerül. Rádió- és tévéműszerész végzettséget szerzett a középiskola elvégzése után, a Budapesti Műszaki Egyetem elvégzése előtt, tehát már nagyon korán belekóstolt a szakmába az akkori körülmények között. Ezt a tudományát azonban jó ideig parkoló pályára tette, csak évtizedekkel később tért vissza hozzá, vagyis a mai változatához, a kábeltévéhez.

KeryF2Hatodik hároméves ciklusát kezdi Kéry Ferenc a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnökeként, a vezető tizenöt éve vesz részt nemzetközi és hazai szinten az érdekképviseleti munkában. Az elmúlt években a gazdasági, jogi, társadalmi környezet jelentősen átalakult mind Európában, mind itthon, a változások új és még több feladat megoldása elé állították a szövetséget. Újbóli megválasztása apropóján a távközlésben a közelmúltban lezajlott folyamatokról, a szervezet régi-új kihívásairól kérdeztük az MKSZ vezetőjét.

A hazai műsorterjesztési piac alakulását és fejlődési irányait, az aktuális hatósági feladatokat foglalta össze előadásában Aranyosné dr. Börcs Janka, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság főigazgatója a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség tavaszi közgyűlésén, Siófokon. A március eleji szakmai fórumon egyebek mellett elhangzott: a hálózatsemlegesség kérdésében az Európai Unió már nem találja elégségesnek az önszabályozást, az OTT-szolgáltatásokban pedig inkább lehetőséget lát a hatóság, mint versenytársat.

Januárban adta el a még ORTT-támogatással megépült, azóta modernizált rendszereit Vella Zsolt, az Ábrahám-Sat Bt. egyik tulajdonosa, az elmúlt években azonban újabb településeken vetette meg a lábát. A megmaradt hálózatok felújításra szorulnak ugyan, és az üzemeltetőnek jelentős konkurenciával is szembe kell néznie, mégis bízik abban, hogy az ügyfelek megtarthatóak, illetve átcsábíthatóak. Szerinte a személyes, közvetlen ügyfélkapcsolaton múlik az egész.

A tévécsatornák, filmek, videók piacának meghatározó szereplői a nézők – és a látók. Az ő igényeikre alapoznak még a „látnokok” is. Előrejelzéseikből idézünk alábbi összeállításunkban.