az új sugárzási technológiák jegyében

Április 9-12. között rendezte meg hagyományosan Los Angelesben az amerikai műsorszolgáltatók szövetsége (National Association of Broadcasters – NAB) a NAB Show 2018-at, ami méltán tekinthető az audiovizuális ipar csúcsrendezvényének.

A televíziós műsorszolgáltatást, a felszereléseket, illetve a filmforgatáshoz szükséges eszközöket, valamint az iparág egészét érintő innovációkat bemutató szakvásár és konferenciasorozat tulajdonképpen már április 7-én megkezdődött, de maga a kiállítás csak 9-én nyitotta meg a kapuit. A NAB szervezésében több mint 1 800 kiállító – közülük 800 az USA-n kívüli – impozáns termék- és technológia-kínálatát tekintette meg a 161 országból érkezett 103 ezer látogató a Las Vegas Convention Centerben.

Az élő videó-folyamban közvetített konferencia jeles felszólalói hangsúlyozták, hogy televíziós iparág nagyszabású és mélyreható változások korát éli meg, amikor a tartalomgyártás, a műsorszolgáltatás és a televíziós műsorfogyasztás módja is teljesen új vágányokra áll át, ezért az audiovizuális ipar szereplői számára kulcsfontosságú az új trendek megismerése.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2018. májusi számában olvasható.)