IBC2019 webIdén szeptember 13–17. között rendezték meg Amszterdamban az IBC (International Broadcasting Convention) konferenciát és szakkiállítást – a sugárzott képalkotás legnagyobb európai fórumát.

Az IBC szervezői azért is elismerést érdemelnek, mert a több mint 1 700 kiállító és 56 390 látogató – a 35 éven aluliak száma 10 százalékkal nőtt 2018 óta –, illetve 300 hozzászóló részvételével megtartott tévés csúcsrendezvényen felvállalta a televíziót sokszor veszélyeztető digitális zavarok bemutatását, illetve közös gondolkodási teret alakított ki, amelyen a hagyományos tévék és a digitális vállalatok közös eszmecserét folytathattak. Ennek a jegyében nem a véletlen műve az sem, hogy a konferencia vezérszónokai a You Tube, az Android TV és az Amazon Alexa illetékesei voltak. A konferencián elhangzottakat látványos technológiai bemutatók támasztották alá. A rengeteg szakmai bemutató mellett új elem volt az e-sport megjelenése az IBC-n, amelyet látványos Counter Strike élő versennyel tettek illusztratívvá. Az egész rendezvény azt a hangulatot keltette, hogy új korszak jön az audiovizuális médiában, amelyben mindenkinek megvan a helye, ha sikeresen oldja meg az előtte tornyosuló kihívásokat.

Az idei IBC ugyanakkor tematikus váltással a fogyasztók kulcshelyzetét állította az egész audiovizuális ipar homlokterébe, és ebből az alaphelyzetből is megfogalmazhatták a vezérszónokok, valamint a színvonalas panelbeszélgetések résztvevői a véleményüket, illetve összegezhették szakmai tapasztalataikat.