FARM2021 Zsolti Jolly MKM 1000x100

az ügyfélkapcsolatoknál is

Jelen cikk címe többek között arra is utal, hogy – miután a Média-Kábel-Műhold megszűnik – ezután olvasóinkkal, mondhatnám úgy is, a kollégákkal más módon és másképp tudunk szakmai alapon kommunikálni, ami egyúttal új utakat, csatornákat is jelent. Mint ahogyan az ügyfélkapcsolatok kezelésében is folyamatosan újabb csatornák nyíltak és nyílnak meg a technológia fejlődése nyomán.

vajon mindenki csak magért?

Az ügyfélkapcsolatok terén még mindig meglepetést kelt az a tény, hogy a munkatársaink valójában a belső ügyfeleink. Önmagában az „ügyfél” szó távolságot tartó, egyfajta „hivatalos” kapcsolatban, valamilyen hatósági ügyintézési szituáció képét hívja elő az emlékképeink közül.

Avagy a hiányállapotok következményei a lelki jólétben

Az ügyfélszolgálatokon – akár személyes, akár telefonos vagy online – az ügyintézők folyton interakciókban vannak. Az ügyfelek, a közvetlen vezetőik, munkatársaik révén különféle elvárások közepette végzik a feladatukat, amelyhez egyik fő „munkaeszközük” a saját személyiségük.

A vállalatok vezetői valóban igen sokat tesznek meg annak érdekében, hogy növeljék az ügyfél-elégedettséget, de ez sokszor kimerül a „mindent megoldó” automatizációban és a technikai lehetőségekben, amelyet aztán vagy tud kezelni az ügyfél, vagy nem.

a telefonos ügyfélszolgálatoknál

Egy évvel ezelőtt, a koronavírus-járvány hazai megjelenésekor váratlanul óriási feladat és felelősség szakadt az ügyfélszolgálati dolgozók nyakába. Hogyan lehet egyik napról a másikra történő kényszerű átszervezéssel, home office-ban ellátni a megnövekedett telefonos és online forgalmat? A jelenleg zajló harmadik hullám idején már erősen látszanak a kifáradás jelei is. 

A munka az emberi létezés alapja, a munka által teljesedhetünk ki, létezésünk, identitásunk általa nyer értelmet. Minden embernek szüksége van olyan tevékenységre, amely személyiségének fejlődését segíti, motivált állapotát kielégíti, és amelynek következménye az erkölcsi és/vagy anyagi megelégedettség.