Nem egyszerű feladat több, Zala és Vas megye területén szétszórtan található kistelepülés előfizetőinek kiszolgálása, a műszaki hibák elhárítása. Nem csak a távolságok okoznak nehézséget, hanem a földrajzi adottságok is, a dimbes-dombos vidéken néhány helyen még a mobiltelefonok is elérhetetlenek. A térségben szolgáltató JuPiNet Kft. saját belső ügyfélszolgálati rendszert működtet, és több céggel is együttműködik a műszaki hibaelhárításban.

Az okos Asterix segíti immáron hét éve, hogy a szentgotthárdi központtal működő szolgáltató mindig ügyfelei rendelkezésére álljon. Természetesen nem egy hús-vér szuperhőstől van szó, hanem egy szoftverről. Így hívják azt a Linux-programot, amely minden adatot tárol és megmutat az ügyfélszolgálaton dolgozóknak, ha telefonon vagy személyesen panasszal élnek náluk. A Dunakanyar Kft. által telepített telefonközpont az IP-telefon bevezetésével egyidőben került a dél-dunántúli társaság irodájába, a cég azóta maga is ajánlja és telepíti azt önkormányzatoknak, cégeknek.

A programot természetesen személyre szabták, a JuPiNet Kft. ugyanis nem csak távközlési szolgáltatásokat nyújt a környéken élőknek, hanem a városi televíziót is üzemelteti. A rendszerhibákról tehát a szentgotthárdi médium képernyőjén, a hírekben és a képújságban is felvilágosítást kaphatnak az érintettek.

A hibaelhárítás nem könnyű egy olyan cégnél, amelynek szétszórtan helyezkednek a hálózatai, több fejállomást is működtet, ráadásul a JuPiNet nemrégiben számos kistelepülés rendszerét (Zelka) vásárolta meg.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2013. áprilisi számában olvasható.)