Az erős verseny a szakma valamennyi szereplőjét arra ösztönzi, hogy jobban felhívja magára a meglévő és az új előfizetők figyelmét. A néhány száz vagy ezer fogyasztót kiszolgáló társaságok marketingre fordítható büdzséje nem hasonlítható a nagyokéhoz, de sok esetben nem is feltétlenül pénz kérdése, hogy a kis településeken megőrizzék ügyfélkörüket.

A kazincbarcikai központtal működő, 11 környékbeli várost és falut ellátó Dual Plus Kft. 1987 óta nyújt vezetékes távközlési szolgáltatásokat. A cég jelenleg 4000 kábeltévés és 1800 internetes előfizetővel rendelkezik, a telefont pedig a nyáron indították el. A triple play mellett régóta elérhetőek a digitális kábelszolgáltatások is a hálózaton, a UPC Magyarország után az elsők között voltak, akik áttértek az új technológiára.

– Régóta ismernek bennünket a környéken, az ügyfélszolgálati munkatársakat csakúgy, mint a szerelőinket. Korábban – az ügyfelek rendszeres tájékoztatása mellett – csak keveset foglalkoztunk marketinggel, cégünk reklámozásával, mert nem volt rá szükségünk, tavaly óta azonban komolyabban vesszük ezt a kérdést. Többféle marketinglehetőséggel élünk, erre évente az árbevételünk körülbelül 0,3 százalékát fordítjuk, ami több mint egymillió forintot jelent – nyilatkozott a pénzügyi keretekről Kövér Csaba, a társaság ügyvezető igazgatója.

Balatonberény egy 1200 fős falucska, a helyi kábelszolgáltató csak a község lakosságának biztosítja a kábelszolgáltatást, illetve egy külső partner segítségével az internet is elérhető. A Parabola és Tsa Bt. összesen 280 előfizetőt lát el, köztük sok a nyaralótulajdonos, akik főként az üdülési szezonban használják a házaikat. Ha valahol nagy jelentőséggel bír a személyes kapcsolat, az éppen egy ilyen kis település. Darvas Elemér cégvezetőt is gyakran megállítják a helybéliek, ha információt szeretnének kapni valamiről.

A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2011. szeptemberi számában olvasható.