Nem egyszerű feladat több, Zala és Vas megye területén szétszórtan található kistelepülés előfizetőinek kiszolgálása, a műszaki hibák elhárítása. Nem csak a távolságok okoznak nehézséget, hanem a földrajzi adottságok is, a dimbes-dombos vidéken néhány helyen még a mobiltelefonok is elérhetetlenek. A térségben szolgáltató JuPiNet Kft. saját belső ügyfélszolgálati rendszert működtet, és több céggel is együttműködik a műszaki hibaelhárításban.

GaryUPC2Rugalmas hibaelhárítás, hétvégén is

Az előfizetőkből élő, az ügyfelei kegyét kereső szolgáltató cég voltaképpen egy élő organizmus, ahol minden mindennel összefügg, és minden szervezeti egység egyetlen célt szolgál. Erre mutat egy érdekes példát Gary Brandreth, a UPC Magyarország hálózatüzemeltetési igazgatója.

Vegyes megoldást választott a PR-Telecom amikor úgy döntött, hogy értékesítési csatornáinak bővítését régi, jól bevált call centere segítségével oldja meg. Az értékesítés jelenleg még kizárólag házon kívül zajlik, hamarosan azonban a bejövő hívásokat kezelők is belekóstolnak a sales-es munkába, így segítendő a cég előfizetői számának növelését.

„Az ügyfelektől tanulok a legtöbbet”

VacA kisebb kábelszolgáltatók egy jelentős részénél ugyan működik call center, de a legtöbbjüknél nem válik el az ügyfélszolgálattól. Ennek elsősorban anyagi okai vannak, noha az is igaz, vidéken sokan még mindig inkább személyesen intézik az ügyeiket. A Vác Városi Kábeltelevízió Kft.-nél az utóbbi időben folyamatosan nőtt a forgalom, a cég ezt a honlapján található információk bővítésével igyekszik csökkenteni.

Számtalan szolgáltatás, és már korántsem csak a távközléshez kapcsolódó, havonta félmillió hívás, call centerek az ország több pontján. Kétségtelen, hogy a Magyar Telekom számára a legnehezebb feladat, hogy megfeleljen a több milliós ügyfélkörének. Ehhez egy jó felkészített csapat kell. A vonal másik végén ülők a kikapcsolódást biztosító Aktív szobában töltődhetnek fel, és licitálhatnak is, melyik műszakba kerüljenek.

Tavaly vásárolta meg a FiberNet Zrt.-t az Invitel, a két cég egybeolvadása az ügyfelek kiszolgálásában is új feladatok elé állította a távközlési társaságot. A gördülékeny ügyintézés érdekében az Invitel gödöllői központjában ma még mindig két részleg működik, a kábeles csapat integrálására fokozatosan kerül sor.