FARM2021 Zsolti Jolly MKM 1000x100

Tokio2020Tévéközvetítés – hozzáadott érték a történetmeséléshez

A járványhelyzet miatt tavalyról elhalasztott tokiói olimpiát végül július 23. és augusztus 8. között rendezték Japánban. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) előtt nem kis feladat állt, hiszen olyan vizuális élményben és adatokban gazdag „audiovizuális lakomát” kellett tető alá hoznia, amelynek a leginkább valósághű hatást kellett keltenie.

UEFAfociEBEgy páneurópai eseménysorozat közvetítési logisztikája

A Covid-19 miatt idénre halasztott labdarúgó Európa-bajnokság (Eb) tévéközvetítésének megszervezése mindenképpen összetett logisztikai gyakorlat lett volna, ám a világjárvány miatt, ha lehet, talán az eddigi Eb-k közül a legnagyobb kihívás elé állította az eseménysorozatot szervező UEFA-t.

a jövő év nagy televíziós körképe

Október 20-án immár nyolcadik alkalommal, ám – a kialakult helyzetre tekintettel – idén először online formában rendezte meg a hazai televíziós iparág legnagyobb éves seregszemléjét, a Big Picture-t a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME).

Vesztes helyzetből sem adják fel

A világjárvány leginkább a sportcsatornákat sújtotta – mutat rá a Nielsen Közönségmérés legfrissebb elemzése. A sorra lemondott sportesemények hiányában persze nem sötétültek el a képernyők, de a médiaszolgáltatók új problémákkal szembesültek: mivel töltsék ki a műsoridőt, hogyan kezeljék a nézettségben és reklámbevételekben jelentkező visszaesést.

Tokio2021 webHosszú távú hatások a műsorszolgáltatók számára

Egy Covid-19 járvány nélküli világban a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékok már augusztusban véget értek volna, ám a világjárvány hatására a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) egy évvel elhalasztotta a földkerekség legnagyobb sporteseményét.

Új módszertan, változó kilátások

20 éves jubileuma alkalmával megújult a korábbi reklámtorta: A 2019-es médiatorta 245,08 milliárd forint, míg az először debütáló, a médiatortát is magába foglaló kommunikációs torta mérete 467,96 milliárd forint. Ugyanakkor a 2019-es dinamikus fejlődés után több mint 160 milliárdos visszaesést vár a Reklámszövetség 2020-ban.