Fórum a digitális aranykorról

MF kerekasztal webVillogó bútordarab garbós beszélő fejekkel, a világ híreinek varázsgömbje, instant cirkusz vagy otthonunk házi oltára – közel egy évszázada nézzük, de vajon tudjuk-e, mi is a televízió valójában? A digitális műsorszolgáltatás, a streaming és a felhasználók által generált tartalmak korában érdemes egyáltalán megkülönböztetnünk a tévét bármilyen más képernyőtől – a zsebünkben lapulótól egészen a falméretűig? A Telekom innovációs rendezvénysorozata, a Most Fórum idei első rendezvénye minden háztartás legfontosabb dobozáról rántotta le a csipketerítőt, hogy letörölhesse az alatta lerakódott évszázados port.

Beszélgetés Pavel Stantchevvel

Pavel webAz európai és hazai médiapiaci viszonyokról, versenyről, a portfólió jelentőségéről és a digitális megoldások szerepéről nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak Pavel Stantchev, a TV2 Csoport elnök-vezérigazgatója.

Beszélgetés Grósz Judittal

GroszJ webA lineáris és az online platform viszonyáról, a digitalizáció jelentőségétől, a terjesztő partnerek lehetőségeiről nyilatkozott lapunknak Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója.

Nemeth Szilárd webMédiapiaci versenyről, az online platformok jelentőségéről, a tévécsatornák értékéről, a médiaszolgáltatások jövőjéről nyilatkozott lapunknak Németh S. Szilárd, az ATV és az ATV Spirit vezérigazgatója.

A tévéreklámok ereje

A tévés birodalom az Egyesült Államokban visszavág. Május közepén ünnepi külsőségek között tartották meg New Yorkban a televíziós szakmában csak Upfront Week néven emlegetett egyhetes rendezvényt, amikor – öt évtized óta – a nagy amerikai televíziók a hirdetők és médiavásárlók előtt bemutatták az ősszel kezdődő új tévés idény fő műsoridejének az előzetes reklámszpotjait. Ilyenkor kötik le a jövedelmező ügyleteket, és a televíziós hirdetések mintegy 70 százalékát ezen a héten értékesítik nagy fesztiválhangulatban.

AMC miniNaponta átlagosan három óránál is többet tévéznek a 4-17 éves gyerekek, érthető hát, hogy ez a korosztály különösen fontos a médiaszolgáltatók számára. A különböző csatornatípusok körében éppen lecsúsznak a dobogóról a gyermekcsatornák: 6,4 százalékkal a negyedik legnépszerűbb tematika ez, a Nielsen Közönségmérés 2017-es adatai szerint. A közszolgálati M2-t is beleértve mintegy tucatnyi gyermekcsatorna verseng a legkisebb nézők kegyeiért. De vajon milyen eszközökkel és eredménnyel? Erről szól alábbi összeállításunk.