a jövő év nagy televíziós körképe
Október 20-án immár nyolcadik alkalommal, ám – a kialakult helyzetre tekintettel – idén először online formában rendezte meg a hazai televíziós iparág legnagyobb éves seregszemléjét, a Big Picture-t a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME).
Vesztes helyzetből sem adják fel
A világjárvány leginkább a sportcsatornákat sújtotta – mutat rá a Nielsen Közönségmérés legfrissebb elemzése. A sorra lemondott sportesemények hiányában persze nem sötétültek el a képernyők, de a médiaszolgáltatók új problémákkal szembesültek: mivel töltsék ki a műsoridőt, hogyan kezeljék a nézettségben és reklámbevételekben jelentkező visszaesést.
Hosszú távú hatások a műsorszolgáltatók számára
Egy Covid-19 járvány nélküli világban a 2020-as Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékok már augusztusban véget értek volna, ám a világjárvány hatására a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) egy évvel elhalasztotta a földkerekség legnagyobb sporteseményét.
Új módszertan, változó kilátások
20 éves jubileuma alkalmával megújult a korábbi reklámtorta: A 2019-es médiatorta 245,08 milliárd forint, míg az először debütáló, a médiatortát is magába foglaló kommunikációs torta mérete 467,96 milliárd forint. Ugyanakkor a 2019-es dinamikus fejlődés után több mint 160 milliárdos visszaesést vár a Reklámszövetség 2020-ban.
Fórum a digitális aranykorról
Villogó bútordarab garbós beszélő fejekkel, a világ híreinek varázsgömbje, instant cirkusz vagy otthonunk házi oltára – közel egy évszázada nézzük, de vajon tudjuk-e, mi is a televízió valójában? A digitális műsorszolgáltatás, a streaming és a felhasználók által generált tartalmak korában érdemes egyáltalán megkülönböztetnünk a tévét bármilyen más képernyőtől – a zsebünkben lapulótól egészen a falméretűig? A Telekom innovációs rendezvénysorozata, a Most Fórum idei első rendezvénye minden háztartás legfontosabb dobozáról rántotta le a csipketerítőt, hogy letörölhesse az alatta lerakódott évszázados port.
Beszélgetés Pavel Stantchevvel
Az európai és hazai médiapiaci viszonyokról, versenyről, a portfólió jelentőségéről és a digitális megoldások szerepéről nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak Pavel Stantchev, a TV2 Csoport elnök-vezérigazgatója.