Kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott tévéműsorok nézettsége, míg az „adatfolyamban érkező” online adások egyre népszerűbbek, derült ki egy, a tévézési szokások változását vizsgáló fogyasztói trendjelentésből.

A televíziózásra és videózásra nem volt negatív hatással az internet, ahogy azt a nyomtatott média esetében megfigyelhettük, de az is igaz, hogy mára egészen változatos módjai alakultak ki tévénézésnek.

A kutatásban résztvevők több mint 44 százaléka hetente több mint egy alkalommal néz internetalapú, igény szerinti, azaz on-demand adást, körülbelül 80 százalékuk pedig hagyományos, lineáris műsorokat. De a választás nem vagylagos, ugyanis – ahogy Anders Erlandsson, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója rámutatott – az emberek azt szeretnék, hogy mindkét technológiához legyen hozzáférésük.

A tanulmányból az is kiderül, hogy a közösségi média komoly hatással van a tévézés élményére: a válaszadók több mint 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tévénézés közben közösségi oldalakat is látogat – például okostelefonon és táblagépen.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2012. áprilisi számában olvasható.)