John Rossiter - Sony Pictures TelevisionMárkaépítés, multi-platformos elérés, helyi szervezetek, lokalizáció, hűséges nézőtábor és terjesztői partnerkapcsolatok – ezekben látja a siker kulcselemeit John Rossiter, a Sony Pictures Television Networks Közép-Európai régiójának ügyvezető igazgatója.


Mi az oka, hogy az AXN kilép az HBO árnyékából, és önálló márkát épít?

Ebben az évben a Sony Pictures Televison Networks (SPTN) közép-európai szervezete terjeszkedésbe kezdett a régióban, így megerősítettük a jelenlétünket azokban az országokban, ahol eddig saját képviselettel nem rendelkeztünk. Az elmúlt fél évben saját kézbe vettük azokat helyi marketing kommunikációs és disztribúciós funkciókat, amelyeket korábban az HBO végzett számunkra.

A terjeszkedési stratégiánknak megfelelően SPTN irodákat nyitottunk Lengyelországban, Romániában, a Cseh Köztársaságban és Horvátországban is. Ezen kívül, helyi disztribúciós vezetőket neveztünk ki, és a munkájukat támogató csapatot építettünk ki régiószerte. A helyi irodák a budapesti közép-európai központhoz tartoznak. A magyarországi disztribúciós vezető, Lukács Tamás Lukács szeptemberi kinevezése ennek az izgalmas expanziónak az egyik befejező lépése.

Célunk, hogy hosszú távú és kölcsönösen előnyös kapcsolatot építsünk ki minden partnerünkkel. Csakúgy, mint a képernyőre kerülő műsoraink kiválasztásakor, az AXN márkát meghatározó minőséget szeretnék képviselni a partnereinkkel történő kommunikációban és a velük való együttműködés során is. Ez számunkra azt jelenti, hogy a hosszú távú siker érdekében minden lehetséges területen segítjük egymást. Természetesen a meglévő kapcsolatok mellett törekszünk arra is, hogy új üzleti és együttműködési lehetőségeket térképezzünk fel.

Az erősödő médiapiaci versenyben mik az AXN/SPTN stratégiájának fő elemei?

A jelenlegi piaci helyzetet valóban az egyre erősödő verseny jellemzi, mind a csatornák számát, mind pedig a szolgáltatások minőségét és jellegét tekintve. Ahhoz, hogy megőrizzük és erősítsük a pozíciónkat, egy több pillérre épülő stratégiát követünk.

Mint már említettem, felépítettük saját disztribúciós hálózatunkat az egész közép-európai régióban. A kábeloperátorokkal való kapcsolattartást kiemelten fontosnak tartjuk.

Fokozottan figyelünk arra, hogy minél inkább a helyi igényeket szolgáljuk ki, a nézőink és a hirdetőink esetében egyaránt. Erre példa, hogy november 1-jétől teljesen magyar nyelvűek lesznek az AXN és az AXN HD csatornáink. Korábban technikai okok miatt még nem valósulhatott meg, hogy minden filmelőzetest és minden feliratot teljesen magyar nyelven sugározzunk. A kínálat összeállításánál fontos szempont számunkra, hogy a magyar nézők szeretik és igénylik a színvonalas európai produkciókat, műsorokat. Ennek jegyében debütál az AXN és AXN HD csatornákon a számos szakmai elismerést és díjat begyűjtött kultikus dán krimisorozat, az Egy gyilkos ügy. Az AXN márka meghatározó tulajdonsága a minőség, az újdonság és az exkluzivitás. Ennek megfelelően számos amerikai sorozatot, szinkronizálva mutatunk be, alig pár héttel az USA-beli premier után.

A műsorok alapos kiválasztása mellett arra is figyelünk, hogy azokat minél több platformon elérhetővé tegyük. Bár még mindig a tévéképernyő a legfontosabb elem az üzleti modellünkben, évek óta invesztálunk abba is, hogy az AXN műsorai nemlineáris csatornákon is fussanak. Magyarországon elsőként indítottunk ingyenes online video szolgáltatást vásárolt tartalmainkhoz. Az AXN Player tartalma már okostelefonra fejlesztett mobil applikáción keresztül is elérhető. Műsorainkhoz legtöbbször olyan jogokat vásárolunk, hogy azokat hozzáférhetővé tudjuk tenni nemlineáris formában, akár saját online videolejátszónkban, akár VOD szolgáltatásban...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2012. novemberi számában olvasható.)