A két évtizedes jubileum alkalmából az európai gyerektartalom fejlődéséről és a digitális platformok növekvő szerepéről nyilatkozott lapunknak Michael Carrington, a Turner Broadcasting EMEA szintű tartalomigazgatója.

Milyen médiapiaci körülmények közt indult útjára a Cartoon Network, és hová jutott el mára?

A 20 évvel ezelőtti amerikai és az 1993-as európai induláskor a gyermektévé mint műfaj maga is gyerekcipőben járt. Kicsiknek szóló programokat akkoriban még főként csak a közszolgálati televízióban lehetett látni, így a Cartoon Network volt a világ első, 24 órában gyerekműsort sugárzó csatornája. Napjainkban pedig már az EMEA régió 100 országának területén fogható. Magyarországon szintén 1993-tól jelentkezik, amit eleinte a mostani harmincas generáció még eredeti nyelven nézhetett – sokan itt kezdték el megtanulni az angol nyelv alapjait. A magyar nyelvű verzió 2009-ben vált külön a lengyel adástól.

A nézettség és a lefedettség szempontjából Európa kiemelt szerepet játszik. A Közel-Kelet néhány országában és Törökországban már ingyen fogható a csatorna, ami óriási eredmény a csatorna ismertsége szempontjából. Jelenleg az EMEA régió 130 millió háztartásában vagyunk jelen, és ez a szám egyre csak nő.

A mai húszas-harmincas generáció nosztalgiával gondol a hőskorszakra. Nem gondolja-e, hogy sikerükkel egyfajta mintát alkottak, és ezzel – a mai választékot tekintve – versenyhelyzetbe sodorták saját magukat is?

A csatorna életében és terjeszkedésében óriási mérföldkő volt a saját gyártású sorozatok sugárzása. Az ugrásszerűen növekvő nézettség egyre több invesztíciót követelt tőlünk a tartalom terén is. Egyáltalán nem bánjuk, sőt inkább büszkék vagyunk rá, hogy a Cartoon Network elindulása nagy szerepet játszott további gyerekcsatornák és gyerektartalmak megjelenésében. Hiszünk a csatorna erős vizuális örökségében, amely a jövőbeni sikerek és a növekedés záloga...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2012. decemberi számában olvasható.)