Médiapiaci trendekről, nézői igényekről, üzleti kihívásokról, technológiai újdonságokról és a jövő esélyeiről nyilatkozott lapunknak dr. Hajós Balázs, a Chello Central Europe terjesztési és üzletfejlesztési igazgatója.

Tizenkét éve működtetünk tematikus csatornákat, s ezen idő alatt kifejlődött, felnőtté vált a médiaiparon belül egy külön ágazat. A célzottabb, jól definiált igényeket kiszolgáló tévék ismertsége, népszerűsége, „fogyasztása” folyamatosan pozitív irányba fejlődik. Az ilyen műsorok kedvelőinek immár nem kell a nagy, általános profilú csatornák programjában vadászgatniuk – nem ritkán sikertelenül – az őket érdeklő adások iránt, a sokcsatornás kínálatban immár garantáltan megtalálják azokat. Kiegyensúlyozott színvonal mellett üzletileg is rentábilis lehet a tematikus televíziózás.  De nem könnyű megtalálni azt az üzleti modellt, amellyel tartósan életben lehet maradni. Elmúlt az az idő, amikor egyetlen csatornából is megélhetett egy vállalkozás. A költségek csökkentése érdekében lehet olcsóbb, igénytelenebb programot összeállítani – és adott esetben azt olcsóbban adni a terjesztőnek –, de mi nem ezt az utat követjük. Meggyőződésem, és ezt a tapasztalatok is igazolják, hogy a minőséget, a nézői igényekhez igazodó produkciókat kínáló és erről közismert, megbízható márkák vezetik a piacot. Mi inkább színvonalas, értékes műsorokkal szeretnénk kivívni a néző elismerését – és azt hiszem, a terjesztők is így járnak jobban.

A sikerek titka az, hogy az egyes csatornák, képviseljenek bármilyen tematikát, nyitottak legyenek a helyi igényekre, szerkesszék műsoraikat a helyi ízlésvilág szerint, sugározzanak tényleges helyi tartalmakat. A lokalizáció nem merülhet ki abban, hogy a világ bármely részén előállított műsorokat a „vevő” ország nyelvére szinkronizálják.

Az interjú a Média-Kábel-Műhold 2011. májusi számában olvasható