Kiszélesíti a fő kereskedelmi célcsoport korhatárát a TV2: 2014. január 1-től a társadalmi és demográfiai folyamatokat követve a 18-49 helyett a 18-59 éves korosztályt veszi alapul reklám-árképzésében. A csatorna paradigmaváltási kezdeményezése egyelőre nem talált követőkre…

Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója a Mokka Reklámtorta adásában jelentette be az egész hazai televíziós piacot érintő váltást, majd hazai piackutató cégekkel közösen szervezett üzleti találkozón ismertették a legfrissebb kutatási eredményeket a társadalomban végbemenő demográfiai változásokról. A különböző korosztályok változó életstílusában, attitűdjében, fogyasztási szokásaiban és médiahasználatában is megnyilvánuló változások azt mutatják, hogy azok a piaci sztereotípiák, amelyeket alapul véve a médiatervezés a 18-49-es korosztályra vonatkozóan jelenleg történik, már rég nem érvényesek, a megváltozott körülményekhez pedig alkalmazkodni kell.

A tévénézők közönségarányában felülreprezentáltak az idősebb korosztályok, az 50-59 éves célcsoportban többen és többet tévéznek napi szinten. A 18-59-es korcsoport ugyanolyan értékes a hirdetői paramétereket, azaz a vásárlóerőt, végzettséget, településtípust tekintve, mint a 18-49-es korosztály. Az 50-es korosztály továbbá életstílusát, rugalmasságát, fogyasztási szokásait tekintve is közel áll a 40-es korosztályhoz.

A tévénézők átlagéletkora az elmúlt 13 évben folyamatosan nőtt, míg 2000-ben a 18-49- éves közönség a tévénézők 45%-át tette ki, ez az arány 2013-ra 39%-ra csökkent (forrás: Nielsen Közönségmérés, 2013. január 1. és november 6. között).

Az Ipsos Zrt. képviseletében Melles Katalin, médiakutatási igazgató elmondta, hogy azok a piaci állítások, amelyek szerint az 50+ generáció számára beszűkült volna a világ, mert nem tartanak lépést a technikai fejlődéssel és az újdonságokkal, nem állja meg a helyét. Az Ipsos felmérése szerint az ezüst generáció médiafogyasztása, online jelenléte semmiben sem különbözik a felnőtt lakosság többi részétől. Az 50+ fogyasztók nyitottak az újra, fizikailag, mentálisan aktívak és azok is akarnak maradni.

Vella Rita, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója az 50-59 éves korosztály vásárlási szokásait, preferenciáit, pénzügyi megtakarításait elemezve kiemelve, hogy ez a réteg számos iparág számára kedvezőbb lehet, mivel kevesebb a kötelezettsége (gyerek, lakáshitel stb.) és több a szabadideje (munka, család stb.).

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2013. decemberi számában olvasható.)