BartoszWitak1webMilyen csatorna-portfólióval lehet helyt állni az erősödő hazai versenyben? Hogyan lehet felkelteni és fenntartani a tévénézők érdeklődést? Vissza lehet-e csábítani a fiatalokat a képernyők elé? Napjaink aktuális kérdéseire Bartosz Witak, a Viacom International Media Networks (VIMN) Kelet-Európáért és Izraelért felelő ügyvezető igazgatója válaszol.

- Másfél évvel ezelőtt, a Paramount csatorna hazai startjánál azt a célt tűzték ki, hogy a harmadik legerősebb portfólióvá váljanak Magyarországon. Sikerült-e ezt elérni?

- Igen, büszkén jelentjük, hogy miénk a harmadik legerősebb kereskedelmi és a második legnézettebb kábelportfólió. Komoly építkezés előzte meg ezt az eredményt, hiszen a korábbi fiatalos csatornakínálatunkat egy erősen diverzifikált, a különböző demográfiai csoportokra hasonló mértékben támaszkodó portfólióvá fejlesztettük, így ma gyakorlatilag a család minden tagja számára kínálunk szórakoztatást, a legkisebbektől a nyugdíjasokig.

- A Viacom csatornának legnagyobb nézői bázisát a fiatalok adják, pont az a korosztály (Y, Z generáció), amelyik egyre inkább elfordul a tévétől. Mivel lehet őket mégis a képernyő elé ültetni és a csatornák rajongóivá tenni?

- A tinédzserek elérése a lineáris televízióban valóban izgalmas téma. Igaz, hogy kevesebb fiatal néz tévét, de még mindig nagyon sok időt fordítanak erre. Ennél a célcsoportnál alapvetően a „menj, ahol a fogyasztóid vannak” elvet kell követnünk, és saját területükön kell megszólítanunk őket, például a Facebookon vagy az Instagramon, és onnan csábítgatni őket a tévékészülék elé. Éppen ezért a fiataloknak, vagy akár legkisebbeknek szóló márkáink gyakran kilépnek a hagyományos televíziózás teréből, és különböző applikációkkal, technikai megoldásokkal igyekszünk a kedvükben járni. Az MTV és a Nickelodeon esetében számos kiegészítő terjesztési joggal rendelkezünk, legyen az digitális vagy éppen OTT...

Galvács László

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. július-augusztusi számában olvasható.)