Temesvári Marietta2„Ha valami vagy valaki jó, az úgyis Hollywoodban köt ki”

Temesvári Mariettával – aki több nagy hazai csatornánál is dolgozott már, s jelenleg az AXN kelet-európai régiójának programigazgatója – a tartalomgyártás globális trendjeit vettük górcső alá.

Dübörög a film- és sorozatgyártás Ázsiában: India, Kína, de még Dél-Korea is kiváló minőségben és nagy mennyiségben állít elő produkciókat. Ezek nagy része azonban a helyi piacra készül, így csak töredéke jut el más kontinensekre. Az amerikai tartalmak nemzetközi uralma a televíziós képernyőn egyelőre megtörhetetlennek látszik, a tengerentúli filmgyártással Európa továbbra sem tud lépést tartani. A dél-amerikai szappanoperák új recept szerinti készítése nem igazán van ínyére az európai nézőknek, a klasszikus hagyományokat követő török sorozatok viszont annál inkább.

– Az utóbbi években megtörni látszik a dél-amerikai sorozatok egyeduralma, a gyártók ugyanis változtattak a korábbi szisztémán. Manapság egyre több az erőszak, a bűnügy ezekben a szappanoperákban, a nők egyre szexisebbek, ez pedig – úgy tűnik – a dél-amerikai nézőközönségnek nem igazán tetszett. A törökök viszont folytatták a korábbi dél-amerikai hagyományokat, és saját környezetükbe átültetve, de ugyanazt a sablont alkalmazták, amit a latinok: idealizált szerelmi szál idealizált szereplőkkel. Ahogy tapasztaljuk, a mi női nézőink szívéhez is megtalálták az utat – jelez egy egyre erősebb tendenciát Temesvári Marietta. A méretek ez esetben sem hagyhatóak figyelmen kívül. Törökország is egy hatalmas állam, így futja arra, hogy igényesen kivitelezett sorozatokkal álljon elő, amellyel újra meghódíthatja Európát – csak ezúttal a televízión keresztül.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. szeptemberi számában olvasható.)