Egyelőre nem fenyegeti a lineáris televíziózást, de a Video on Demand lassú előretörése azért tetten érhető Európa közepén is. A magyarok, a lengyelek és a románok egyharmada egyenesen úgy gondolja, hogy helyettesítheti a klasszikus tévét.

A VoD magányos műfajnak számít, a YouTube-ra pedig háttérmédiumként, zenei klipek tárházaként tekintenek a felhasználók. Egyebek mellett ez derült ki egy idei – az internetezők körében végzett – online kutatásból, amelyet a Sony Pictures Television Networks (SPT) készíttetett a régióban. Az adatokat Lakinger József régiós brandigazgatóval elemeztük.

Már korántsem ismeretlen a nézők számára az online videotéka, ahol sokféle jó minőségű tartalmat érhetnek el néhány száz forintért. Fokozatosan vált a hétköznapok részévé, bár még mindig csak egy szűkebb kör számára vált vonzóvá. Pedig jóval olcsóbb, mint a mozi, és a kínálat is egyre nagyobb. A közép-európai felhasználók tévézési fogyasztási szokásaira, attitűdjeire volt kíváncsi az SPT Networks, amely maga is széles, saját és vásárolt alkotásokat is tartalmazó választékkal, az operátorokkal közösen igyekszik ösztönözni a közönséget a VoD használatára. A VoD egyik legnagyobb előnye, hogy általában a legtöbb sorozatból full-box-set elérhetőséget nyújt, vagyis az adott szériából a lokálisan elérhető összes évadot tartalmazza, így a rajongók egyszerűen ledarálhatják (binge-watching) kedvenceiket...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. decemberi számában olvasható.)