AMC miniNaponta átlagosan három óránál is többet tévéznek a 4-17 éves gyerekek, érthető hát, hogy ez a korosztály különösen fontos a médiaszolgáltatók számára. A különböző csatornatípusok körében éppen lecsúsznak a dobogóról a gyermekcsatornák: 6,4 százalékkal a negyedik legnépszerűbb tematika ez, a Nielsen Közönségmérés 2017-es adatai szerint. A közszolgálati M2-t is beleértve mintegy tucatnyi gyermekcsatorna verseng a legkisebb nézők kegyeiért. De vajon milyen eszközökkel és eredménnyel? Erről szól alábbi összeállításunk.

TV2 Csoport: erős a tartalom dominanciája

A gyermekek a jövő fogyasztói, akik már egészen fiatal korban kialakítják a márkapreferenciákat, illetve közvetett fogyasztóként már a jelenben is jelentős befolyással bírnak a szülőkre, ezért kereskedelmi szempontból kiemelten fontosak a TV2 Csoport számára – hangsúlyozta a Média-Kábel-Műhold kérdésére a médiavállalat...

AMC: folyamatosan invesztálunk a csatornákba

Fontos célcsoportnak tartjuk a gyerekeket, hiszen kiemelt csatornáink Európán és a Közel-Keleten át egészen Afrikáig számtalan országban nyújtanak a gyerekeknek biztonságos, szórakoztató, de edukatív tartalmat – mondta el Minda Judit, az AMC Networks International – Central and Northern Europe kids és infotainment csatornákért felelős programigazgatója.

Viacom: Látunk még igényt és lehetőséget a bővülésre

A gyerekek a legaktívabb tartalomfogyasztók, és ők töltik a legtöbb időt tévénézéssel, ráadásul ezt gyakran a szüleikkel együtt teszik, ami a hirdetők számára is vonzó – mutatott rá egy fontos szempontra válaszában a Viacom, amelynek portfoliójában meghatározók a gyerekcsatornák.

Turner: a CN közönsége két generáción is átível

A Turner gyerekcsatornái kiemelt pozíciót foglalnak el a cég portfóliójában – mondta el Matthias Heinze, kereskedelmi alelnök és Kelet-Európáért, Benelux államokért, Turner CEE területért felelős ügyvezető igazgató.A csatorna céljai 25 év innováció után is változatlanok: egy olyan, szívvel és humorral teli animációs univerzum létrehozása, amely átível kultúrákon és időn; a rajzfilmek alkotóit mindenben támogató, újító környezet biztosítása és az élethosszig tartó rajongás kiszolgálása.

Galvács László

(A teljes cikk megjelent a Média-Kábel-Műhold 2018. július-augusztusi számában.)