Digitális átállásról, műsorterjesztési stratégiáról, médiapiaci versenyről és a nézői szokások változásáról nyilatkozott lapunknak Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója.

A TV2 ma kényszerpályán mozog. A piac nincs felkészítve az analóg lekapcsolásra, és feltehetően még egy év múlva sem valósulnak meg a digitálisátálláshoz törvényileg előírt műszaki feltételek. Az elmaradt vagy legalábbis eddig igencsak hiányos tömegtájékoztatás miatt a nézők fejében sem tudatosodott, hogy mivel is fognak szembesülni, a szokások megváltoztatása pedig mindig is hosszabb időt igényel. Mivel számunkra nagyon fontos a jelenleg csak a hagyományos módon, tetőantennával tévéző 800 ezer háztartás, ezért az az érdekünk, hogy minél tovább megtartsuk az analóg terjesztést.

Természetesen változatlanul elkötelezett hívei vagyunk annak, hogy a digitális átállás mielőbb megtörténjen. Ennek érdekében döntöttünk úgy, hogy csatornánk már 2009 júniusától elérhető legyen a digitális földfelszíni platformon is, ám az üzleti terveinkben akkor még azzal számoltunk, hogy az analóg sugárzás lekapcsolása idén nyáron megvalósul.

A halasztás miatt új helyzet áll elő, aminek kezelése a három érdekelt oldal, azaz a médiahatóság, a műsorszolgáltató és a terjesztők közös érdeke. A hatóságnak olyan jogi környezetet kell teremtenie, amely nem akadályozza a tévétársaságok gazdaságos működését, a csatornáknak pedig olyan üzleti kombinációval érdemes piacra lépniük, amelyben a terjesztők is megtalálják üzleti számításaikat.

A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2011. szeptemberi számában olvasható.